לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תביעה בגין נזקי רכב בתאונת דרכים

Untitled-1

תביעה בגין תאונת דרכים היא סיטואציה שרובנו היינו מעדיפים להימנע ממנה, אבל לצערנו לא תמיד אפשר. אם חלילה נקלעתם לתאונת דרכים חשוב שתדעו איך להתנהל, תדעו מה המידע הבסיסי שצריך לאסוף, מול איזה גופים צריך לפעול, מה הזכויות שלכם ומתי חשוב להגיש תביעה בגין תאונת דרכים. לעיתים בעת האירוע עצמנו אנחנו נסערים וחוששים, לכן המידע שנציג כאן הוא מידע חשוב גם לפני מעורבות בתאונה.

נקלעתם לתאונת דרכים, מה צריך לעשות?

ישנם כמה דברים שחשוב שאתם או מישהו מטעמכם יעשה כמה שיותר מהר בסמוך לאירוע (הטיפים הנ"ל טובים גם למקרה של נזקי גוף בתאונת דרכים).

תיעוד

לאחר תאונת דרכים מומלץ לצלם תמונות ווידיאו מהזירה. התיעוד צריך לכלול את מיקום התאונה, תיעוד של כלי הרכב המעורבים מיד אחריה לפני שמישהו מזיז אותם מהדרך כולל לוחות רישוי, צילום הפגיעה ברכבים וכל תיעוד נוסף מהזירה. אם תוכלו להוסיף וידיאו בו אתם מתמללים את האירוע מיד לאחר שהתרחש, הדבר יכול לעזור בהמשך להוכחת הטענות שלכם.

רישום פרטים

חשוב לתעד גם את כל הפרטים של כל המעורבים ברמת שמות מלאים, מספרי תעודת זהות, כתובות, מספרי טלפון, מספרי רישוי, סוגי רכבים מעורבים, חברות ביטוח, מספרי פוליסות וכל פרט נוסף לזיהוי ותיעוד.

רישום עדים

אם באזור התאונה ישנם עדים, חשוב לקחת גם את הפרטים שלהם כולל שמות מלאים, מספרי תעודת זהות, טלפונים ניידים וכדומה. עדים יכולים להיות משמעותיים מאד במקרים של תביעות תאונות דרכים.

איסוף תיעוד מהזירה

פעמים רבות בדרכים עירוניות, כבישים, בתים ורחובות קיימות מצלמות שיתכן ותיעדו מהזווית שלהן את התאונה באופן אובייקטיבי, אלו ראיות חשובות לתביעה בגין תאונת דרכים.

קריאה לכוחות ההצלה

במידה ויש נפגעים באירוע יש לדווח מיידית למוקד 100 של המשטרה, להזמין אמבולנס או מכבי אש מה שנדרש לתפעול האירוע.

פינוי כלי רכב מהכביש

במידה ואין נפגעים בגוף כתוצאה מהתאונה, אפשר לצלם את הרכבים ולהזיזם לצד הדרך כדי לא להפריע לתנועה. במידה ויש נפגעים, יש לחכות למשטרה כדי להזיז את הרכב משום שזה חשוב לתיעוד המשטרתי.

גרירת הרכב

במידה והרכבים ניזוקו ברמת שלא ניתן להזיזם עצמאית, אפשר ליצור קשר עם חברת הביטוח ולהזמין גרר.

לא לחתום על מסמכים או לאשר את אחריותכם באירוע

מידע לאחר תאונה מומלץ להימנע מלקיחת אחריות, אתם יכולים להיות במצב של סערת רגשות או אי בהירות לגבי הפרטים ולכן צריך לתת לגופים האמונים על כך להכריע מי האחראי על תאונת הדרכים.

תיעוד הודאה באשמה

אם בכל זאת אחד המעורבים בחר להודות באשמה ולקחת על עצמו את האחריות לאירוע, מומלץ לתעד זאת בכתב ובוידיאו.

טיפול רפואי

אם המעורבים נזקקו לטיפול רפואי, יש לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים במסגרת הטיפול ולציין לשם התיעוד בהגעה לטיפול הרפואי כי הוא נדרש בגין מעורבות בתאונת דרכים.

דיווח לחברת הביטוח

מומלץ כמה שיותר סמוך לאירוע לדווח עליו לחברת הביטוח שלכם, שבוודאי תרצה לקבל את כל המסכמים והתיעוד. את הדיווח כדאי לעשות באמצעות טופס פורמלי מסודר ומפורט ככל האפשר.

תביעה בגין נזקי רכב רכוש בתאונת דרכים

מתי כדאי להגיש תביעה בגין תאונת דרכים?

בכל מקרה בו הייתם מעורבים בתאונת דרכים הכוללת נזקים לרכוש או לגוף, מומלץ לפנות לעורך דין בתחום תאונות הדרכים כבר בראשית התהליך כדי למצות את הזכויות שלכם מול כל הגופים כמו חברות ביטוח, ביטוח לאומי וכדומה ולבדוק את כדאיות הגשת תביעה בגין תאונת דרכים.

ברוב המקרים, אם נפגעתם בנזק או ברכוש סביר להניח שתרצו להגיש תביעה בגין תאונת דרכים מול חברות הביטוח או כנגד גורם רלוונטי אחר.

כמה תעלה לי הגשת תביעה כזאת?

במידה ופניתם לעורך דין העוסק בתביעות תאונות דרכים, רוב הסיכויים ששכר הטרחה עבור עורך הדין ישולם כאחוזים מסכום הזכייה, מהפיצויים למעשה.

הפיצויים יכולים להגיע ממספר גורמים כמו חברות ביטוח פרטיות של המעורבים, ביטוח לאומי וכדומה, ויכולים להיות עבור נזקים שונים כמו נזקי פח לרכב, נזקים בגוף, הפסדי שכר, עזרת קרוב או צד שלישי, החזרים של הוצאות בתהליך התביעה ועוד.

תמיד מומלץ לפנות כבר בתחילת הדרך ולבדוק מה האפשרויות שלכם, גם אם בסוף תחליטו שלא להגיש את התביעה.

למי כדאי לפנות במקרה של תביעות תאונות דרכים?

ישנן חברות רבות של עורכי דין המתמחים בתחום של תאונות דרכים, נזקי גוף ועוד. כמו בכל מצב של פנייה לבעל מקצוע כדאי לפנות לכזה שהומלץ לכם באופן אישי על ידי מכרים או חברים.

כמה פיצוי אני יכול לקבל במקרה ואגיש תביעה על תאונת דרכים?

חשוב לדעת, כל תביעה בגין נזקי גוף בתאונות דרכים מסתיימת בתשלום פיצויים. לעומת זאת, ככל שמדובר בנזקים לרכב (נזקי פח) הרי שלא תמיד התביעה מסתיימת בתשלום פיצויים.

בתביעות רכוש הפיצוי תלוי בגורמים שונים כמו מעורבות, אחריות ואשמה באירוע וגובה הפיצוי מושפע מהנזקים שנגרמו.

במקרה של פציעת גוף הנזק יכול להיות נזק גופני, נזק נפשי, נזק של אובדן הכנסה, ועוד, לכן, במקרה של תאונת דרכים יש לבחון כל מקרה לגופו בכל הנוגע לזכאות לפיצויים ולגובה הפיצוי.

מי מפצה עבור תביעות תאונות דרכים?

גם במקרה של תאונת אופנוע, במידה והרכבים (או האופנועים) המעורבים מבוטחים בביטוח מקיף/צד ג'ניתן להגיש תביעה כנגד חבר הביטוח שמבטחת את הרכב שלך או של הנהג הפוגע.

במקרה של נזק גוף הביטוח הרלוונטי הוא ביטוח חובה וביטוח החובה הוא שיפצה את מי שנסע ברכב ומי שנפגע גם מחוצה לו כמו הולכי רגל לדוגמה.

אם היו מעורבים מספר כלי רכב מבוטחים, ביטוח החובה הספציפי לכל רכב יפצה את הנפגעים ברכב.

במקרה של נזק גוף – גם בתאונה עצמית, ללא מעורבות כלי רכב נוספים ניתן לתבוע את ביטוח החובה של הרכב. במקרה של תביעת רכוש ניתן לתבוע את הביטוח המקיף או את צד ג' של הרכב הפוגע.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק