לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תביעה בגין תאונת אוטובוס

Untitled-1

תאונות דרכים בהם נגרמים נזקי גוף במהלך נסיעה באוטובוס, הינן תאונות שכיחות. אוטובוס הוא כלי תחבורה שימושי ונפוץ ואנשים רבים עושים בו שימוש ונעזרים בו על מנת להגיע מדי יום למקום העבודה ולמגוון רחב של מטרות וצרכים נוספים. בדומה לנסיעה בכלי רכב אחרים, גם נסיעה באוטובוס חושפת את הנוסעים לסכנות שונות הכרוכות ונובעות משימוש ונסיעה ולעתים היא עלולה להסתיים בתאונה שגורמת לנוסע או להולך רגל לפגיעות גוף שונות.

 

קבלת ליווי וייעוץ משפטי בהליך הגשת תביעה לפיצוי

חשוב להבין ולדעת שפגיעה בזמן נסיעה באוטובוס או פגיעה מאוטובוס כהולך רגל, מהווה תאונת דרכים. שאלת האשם בתאונת אוטובוס איננה רלבנטית ומי שנפגע עקב שימוש באוטובוס או כהולך רגל שנדרס על ידי האוטובוס זכאי לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח המבטחת את האוטובוס בביטוח חובה.

במידה והייתם מעורבים בתאונת אוטובוס, כנוסעים, הולכי רגל או כנהגים, הרי שתהיו זכאים לקבלת פיצוי בגין הפגיעה והנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לכם. על מנת להגיש תביעה בגין תאונת אוטובוס, מומלץ לפנות לקבלת ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין תאונות דרכים מומחה ומנוסה הבקיא בתחום ובהליך הגשת התביעה.

 

סוגי תאונות אוטובוס

ישנם מספר סוגים של תאונות אוטובוס שכולם מוגדרים ומוכרים כתאונת דרכים:

  • התנגשות של אוטובוס עם כלי רכב (מנועי) אחר.
  • התנגשות של אוטובוס בהולך רגל או ברוכב אופניים או רוכב קורקינט.
  • פגיעה – פציעה של נוסע בתוך האוטובוס עצמו – סוג זה של תאונת אוטובוס, על אף העובדה שלא היו מעורבים בה גורמים חיצוניים כלשהם, תוכר ותיחשב כתאונת דרכים שבגינה יהיה זכאי הנפגע לקבל פיצויים עבור נזקי גוף שנגרמו לו וזאת בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים.

 

סוגי הפגיעות האפשריות במהלך נסיעה באוטובוס

  • נפילה או מעידה של נוסע במדרגות האוטובוס וזאת בעת שעלה לאוטובוס או ירד ממנו.
  • נפילה כתוצאה מהגברת מהירות הנסיעה של האוטובוס או בעקבות עצירה שלו וכן בשל איבוד שיווי המשקל מצדו של הנוסע בזמן הנסיעה עקב הנסיעה.
  • חבלה שנגרמה כתוצאה מבלימה או עצירה פתאומית של האוטובוס או בעקבות ביצוע פנייה חדה ומהירה.
  • נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מסגירת הדלתות של האוטובוס על הגוף של הנוסע.
  • פגיעה שאירעה כתוצאה ממעורבוּת של אוטובוס בתאונה עם כלי רכב מנועי אחר.

 

חשוב לדעת שמי שנפגע בשטח תחנת אוטובוס כתוצאה ממפגע במקום וזאת גם אם אין קשר לנסיעה באוטובוס עצמו, רשאי ויכול להגיש תביעה בעילה של רשלנות מצד הגורם האחראי למפגע ולדרוש פיצויים.

גורם אחראי יכולה להיות למשל המועצה המקומית או העירייה שבשטחה נמצאת תחנת האוטובוס. כאן יש לשים לב שלא מדובר בתאונת דרכים אלא בתאונת מדרכה עקב מפגע שהיה מצוי בכביש או בתחנת אוטובוס.

 

שאלת הפיצוי

בתאונת דרכים הזכות לפיצוי אינה מותנית בקיום אָשָׁם מצד המזיק או הניזוק. הרציונל של ויתור על יסוד האשם נועד להבטיח מנגנון פיצוי מהיר, אך חלקי, לכל נפגע בתאונת דרכים. לפיכך הנפגע בתאונה באוטובוס אינו נדרש להוכיח אשם מצד הנהג, או אי אשם מצידו שלו.

 

כיצד יש לפעול במקרה של פגיעה בתאונת אוטובוס?

אם נפגעת במהלך נסיעה באוטובוס חשוב לנהוג לפי השלבים האלה:

  • יש לשמור את כרטיס הנסיעה או רב-קו שאיתו שילמנו במועד התאונה. רצוי לצלם את כרטיס הנסיעה ו/או את כרטיס הרב-קו על מנת לשמור אותם לפגישה עם עורך הדין.
  • איסוף הפרטים הקשורים בתאונה – לרבות פרטי נהג האוטובוס, מספר הרישוי של האוטובוס, פרטי העדים לתאונה כולל כתובות ודרכי התקשרות עמם, המיקום והשעה שבה אירעה התאונה.
  • דיווח לחברת האוטובוסים לגבי התאונה. רצוי לדווח לאחר התייעצות עם עורך דין.
  • פנייה לקבלת טיפול רפואי סמוך ככל הניתן לאחר הפגיעה.
  • רצוי לוודא שהרופא המטפל מפרט שמדובר בתאונה שבה היה מעורב אוטובוס.
  • פנייה לתחנת המשטרה הקרובה לצורך דיווח על התאונה וקבלת 'אישור משטרה' – בדו"ח זה יצוינו פרטי חברת האוטובוסים, פרטי חברת הביטוח שלה ומספר הרישוי של האוטובוס.
  • שמירת כל המסמכים הקשורים בתאונה – ישמשו בסיס להוכחת התביעה, בין השאר: כרטיס הנסיעה שניתן לך בעת העלייה לאוטובוס, דו"ח מד"א לגבי טיפול בזירת התאונה, דו"ח על פינוי לבית החולים, תמונות מהשטח וכד'.

 

הגשת תביעה בגין תאונת אוטובוס בליווי עורך דין מומחה

בעיקרון, תביעת הפיצויים תוגש נגד חברת הביטוח המבטחת את האוטובוס, כשם שבתאונה בין כלי רכב פרטיים התביעה מוגשת נגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב בו נסע הנפגע במהלך התאונה, או נגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע, לפי נסיבות המקרה – כך לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

גם אם אין בידי הנפגע את פרטי חברת הביטוח של חברת האוטובוסים, עורך דין תאונת אוטובוס יידע לבדוק פרט זה ולהגיש את התביעה כנגד הגורמים הרלבנטיים.

 

אופן חישוב סכום הפיצוי לנפגע תאונת אוטובוס

בדומה לכל תביעה שעניינה תאונת דרכים, גם בתביעה שעניינה תאונת אוטובוס בית המשפט ימנה מומחה רפואי (או מספר מומחים רפואיים במידת הצורך). המומחה יבדוק את הנפגע ויקבע את דרגת הנכות שנגרמה לו בעקבות התאונה. בהתאם לגיל הנפגע, שכרו או פוטנציאל השתכרותו ונכות רפואית ותפקודית ייגזר סכום הפיצוי שייפסק לנפגע.

 

הכרה בתאונת אוטובוס כתאונת עבודה

ישנם מקרים של תאונה באוטובוס שעשויים להיכלל ולהיות מוגדרים ומוּכרים גם כתאונת עבודה:

  • במידה שמקום העבודה של הנפגע הינו באוטובוס עצמו, למשל, נהג או כרטיסן.
  • נוסע באוטובוס שהיה בדרכו מביתו לעבודה או ממקום העבודה שלו לביתו או במהלך העבודה.
  • נוסע שהיה בדרך לפגישה כחלק ובמסגרת עבודתו.

 

במקרים האלה הנפגע יוכל לתבוע במקביל גם את חברת הביטוח שמבטחת את האוטובוס וגם את המוסד לביטוח לאומי. לבחירת המסלול שבמסגרתו תוגש התביעה עשויות להיות משמעות והשלכות לגבי גובהם של הפיצויים שייפסקו.

 

החשיבות בקבלת סיוע משפטי מידי עורך דין תאונות דרכים

בעת הגשת תביעה בגין תאונת אוטובוס בדומה לתאונות דרכים אחרות ישנה חשיבות רבה לפנות לגורם מקצועי ומוסמך בתחום שהינו עורך דין תאונות דרכים מומחה ומנוסה.

משרד עורכת הדין ונוטריון יוליה שנקר מספק ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים משפטיים מקצועיים בתחומים רבים בדגש על תחום תביעות נזיקין וביטוח. צוות המשרד יעניק לכם מעטפת שירותים משפטית רחבה בכל הנוגע לתביעות תאונות עבודה, תביעה בגין תאונות, תאונות רחוב, תאונת אוטובוס, תביעות נזקי גוף ואובדן כושר עבודה.

בכל שאלה, פנייה ובקשה, אנו עומדים לרשותכם ונשמח להעניק לכם מענה מקצועי ביחס אישי עד להשגת התוצאה המשפטית הטובה ביותר עבורכם ומיצוי זכויותיכם.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק