לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תביעות בגין תאונות

Untitled-1

תביעות בגין תאונות מהוות כלי חשוב לקבלת פיצוי בכל מקרה שבו אדם כלשהו מעורב ונפגע בתאונה. למרבה הצער, תאונות דרכים הינן שכיחות בישראל, כאשר תחת הכותרת הרחבה הזו נמנים כמה סוגים של תאונות דרכים.

ליווי וייעוץ משפטי מקצועי בהליך הגשת תביעות בגין תאונות

הליך הגשת תביעות בגין תאונות דרכים טוב שיתבצע בליווי וייעוץ של עורך דין מומחה ומנוסה שיעניק לכם מענה משפטי מקצועי וידאג לשמור על הזכויות והאינטרסים החיוניים לכם ויגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שלכם לקבל פיצוי ראוי והולם בגין הפגיעה, הנזקים ועוגמת הנפש שחוויתם.

כאמור, ישנם סוגים שונים של תאונות דרכים, אולם יש כמה פעולות שיש לבצע לאחר מעורבות בתאונה שהינן משותפות לכל מי שהיה מעורב בתאונת דרכים, בנוסף ישנן פעולות ספציפיות לכל סוג של תאונה.

על מנת לבחור בעורך הדין שמתאים לכם ביותר ולנסיבות האירוע, חשוב להכיר את כל סוגי התאונות הקיימים וזאת על מנת שתוכלו לדעת באילו מקרים אתם זכאים לתבוע את חברת הביטוח שלכם ולדרוש פיצויים מהמעורבים בתאונה שנושאים באחריות להתרחשותה.

סוגי תביעות בגין תאונות

מדובר בסוג תאונות הדרכים המוכר והמדובר ביותר, שני כלי רכב ולעיתים יותר אשר נכנסים האחד בשני כך שנגרם נזק למעורבים או לרכבים עצמם. מדובר בסוג נפוץ של תאונה אשר מתרחשת על הכביש. חשוב לזכור שיש המון סוגים של כלי רכב ובהמשך לכך, גם המון סוגים של תאונות דרכים בין כלי רכב מעבר לרכבים פרטיים לצורך העניין אשר סביר כי עלו לכם ראשונים לראש.

תביעה בגין תאונת אופנוע

על אף העובדה שתאונת אופנוע לא מתרחשת בתדירות ותכיפות גבוהה בהשוואה לתאונות דרכים רגילות, תוצאותיה של תאונת אופנוע עלולות להיות קטלניות והרסניות ביותר. תאונות אופנוע מהוות אחד הגורמים העיקריים והמובילים במספרן של תאונות הדרכים  הקטלניות במדינת ישראל.

בכל מקרה שבו נפגעתם או הייתם מעורבים בתאונות אופנוע, חשוב לפנות לקבלת סיוע משפטי מידי עורך דין מקצועי ינחה וידריך אתכם בהליך הגשת תביעה בגין תאונת אופנוע. מספר הפגיעות הקשות וההרוגים בתאונות אופנוע הינו כפול ביחס לתאונות במכוניות ובמקרים רבים, נפגעי תאונת אופנוע סופגים פגיעות חמורות וסובלים מפגיעות ראש.

קבלת הפיצוי ההולם בהתאם לנסיבות וחומרת האירוע

לעתים, כאשר נגרם נזק מוחי, ייתכן שלנפגע – לקורבן, לא תהיה לעולם יכולת ואפשרות לחיות באותה הצורה שבה הוא חי לפני התרחשות האירוע. ההשפעות של תאונות אופנוע הינן חמורות ומתבטאות בביקורים בבית החולים, ירידה או אובדן יכולת ההשתכרות ופגיעה משמעותית באיכות וברמת החיים.

בשונה מכלי רכב אחרים, אופנועים אינם בולטים ונראים ע"י הנהגים האחרים, הם נחשבים כמעין מטרד ולא זוכים לקבל את המרחב לו הם זקוקים על הכבישים.

ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין תאונות אופנוע

אין זה פלא שאופנועים נחשבים לכלי רכב מסוכנים יותר בהשוואה למכוניות נוסעים ורוכבי האופנועים, בדרך כלל, חשופים יותר לפגיעות ופציעות קשות ומסכנות חיים, בהן פגיעות ראש וזעזוע מוח והסיכונים הללו גדלים עוד יותר כאשר רוכב האופנוע אינו חובש קסדה.

נוכח החומרה של תאונות אופנוע, הנפגעים בתאונות אופנוע נדרשים לקבל סיוע ועזרה מקצועית על מנת לקבל את הפיצויים שמגיעים להם ולהגיש תביעה בגין תאונות אופנוע בליווי של עורך דין מומחה. עורך דין שמייצג נפגעי תאונות אופנוע נדרש לפעול באסרטיביות ואגרסיביות על מנת לדרוש ולקבל עבורכם את הפיצוי המקסימלי לו אתם זכאים.

תביעה בגין תאונת אוטובוס

תביעה בגין תאונת אוטובוס כוללת מגוון רחב של תרחישים שבגינם המעורבים בתאונה עשויים להיות זכאים לקבלת פיצויים גבוהים בגין נזקים ופציעות שונים שנגרמו להם. תאונות אוטובוס נחלקות לתאונות בהן מעורבים ונפגעים נוסעים באוטובוס, תאונות שבהן מעורבים כלי רכב נוספים ותאונות בהן מעורבים הולכי רגל.

על מנת להגיש תביעה בגין תאונת אוטובוס, מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים שמתמחה בתאונות מהסוג הזה וזאת על מנת לקבל את המענה המקצועי האיכותי ביותר.

מקרי וסוגי תאונות אוטובוס:

  • נפילה במהלך עליה לאוטובוס או נפילה בעת הירידה מהאוטובוס.
  • תאונה המתרחשת בין אוטובוס לרכב פרטי.
  • תאונת אוטובוס והולך רגל.
  • תאונה בשל עצירה פתאומית בחוזקה של האוטובוס ונפילה בתוכו.
  • כל פציעה ופגיעה אחרת שנוצרה בשל נסיעה באוטובוס.

כיצד לפעול בתאונת אוטובוס?

פרט חשוב עבור מי שנפגע בתאונת אוטובוס הינו לבדוק ולוודא שיש בידיו את כרטיס הנסיעה. בנוסף, רשמו את מספר לוחית הרישוי של האוטובוס בו התרחשה התאונה ובקשו לקבל את הפרטים של הנהג, רשמו וזכרו את המועד של הנסיעה וכו'.

נפגע באירוע שפונה לקבלת טיפול רפואי ע"י צוותי החירום יוכל לקבל את המידע הרפואי הרלוונטי בדו"ח של המשטרה ומד"א ובנוסף, מומלץ וחשוב לאסוף עדויות מעוברי אורח ומנוסעים נוספים שנכחו במקום בזמן התאונה.

במידה וניתן, צלמו את זירת התאונה ושמרו את האישורים והמסמכים הרפואיים וכן קבלות עבור בדיקות, טיפולים, בדיקות ומרשמי תרופות.

תביעה בגין תאונת מדרכה

תאונת מדרכה מהווה תאונה שניתן לתבוע ולדרוש פיצויים בגינה. המדרכות נמצאות באחריותה של העירייה או הרשות המקומית ועליהן לדאוג ולוודא שלא יהיו סיכונים ומפגעים שעלולים לסכן ולגרום לאנשים להיפצע.

במידה וקרה לכם מקרה של פציעה בשל תאונת מדרכה, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום ולהגיש תביעה בדין תאונת מדרכה שבה ניתן יהיה להראות שאכן לרשות הייתה אחריות בנוגע לטיפול במפגע שלא בוצעה בפועל וסביר להניח שהרשות תיאלץ לשלם לכם פיצויים.

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי מוגשת במגוון מקרים ומצבים שבהם נפגעתם באתרים שונים השייכים ומוגדרים כמרחב ציבורי.

לדוגמא, חנויות ובתי עסק, בבריכה ובחוף הים, באתרי נופש ובמלונות, במתקני שעשועים וספורט, מרכזי קניות, אולמי אירועים ועוד.

התביעות הללו מופנות ומוגשות כנגד הגורמים האחראים לנזק וכנגד חברת הביטוח של אותו גורם וישנם מקרים שהתביעה תהיה מופנית גם נגד רשות מקומית והמדינה כמי שלא עמדו והפרו את החובה שלהם לשמור ולפקח על אמצעי ותנאי הבטיחות במקום שבו התרחשה התאונה.

ניתן להגיש תביעת נזיקין בגין תאונה בשטח ציבורי הן בגין נזקי רכוש והן בגין נזקי גוף שנוצרו ונגרמו כתוצאה מהפרת חובת החוק ורשלנות מצד הגורמים האחראים על המרחב הציבורי.

תביעה בגין תאונת ילדים

כל הילדים במדינת ישראל מבוטחים למקרה שבו יגרמו להם נזקי גוף. בקרב הורים רבים יש נטייה להניח שביטוח תאונות תלמידים תקף וחל רק עבור תאונות המתרחשות בבית הספר או בגן, אולם בפועל ולמעשה, הילדים מבוטחים גם למקרה שבו הם נפגעים שלא בשעות הלימודים.

כאשר מתרחשת תאונה בשטח הגן או בית הספר וכן מחוץ לו, חשוב לבדוק מהן הסיבות שהובילו להתרחשותה של התאונה. כאשר הילד שוהה בשטח הגן או בית הספר משרד החינוך והמנהלים מחויבים לדאוג לבטיחותו ובריאותו.

בכל מקרה שבו גורם כלשהו התרשל וגרם לפציעה ולנזק לילד, הרי שניתן יהיה להפנות ולהגיש כנגדו תביעה נזיקית לקבלת פיצויים.

תביעה בגין תאונה ברחוב

תאונה ברחוב מהווה במקרים רבים, עילה להגשת תביעה בגין תאונה ברחוב וזאת כנגד הגופים והגורמים השונים בהם: עיריות, רשויות מקומיות, בעלי מקרקעין, עסקים ועוד.

התביעות הללו מוגשות על בסיס ומכוח עוולת רשלנות בהתאם לסעיפים 35 ו – 36 בפקודת הנזיקין. הבסיס, הטיעון והעילה של הנפגע הינם שהוא נפגע ונפצע בתאונה כתוצאה ממפגע שמקורו ברשלנות.

לדוגמא, במקרה של תאונה ברחוב שהתרחשה בשל מדרכה משובשת, יכול ורשאי הנפגע להגיש את התביעה נגד העיריה או הרשות המקומית שבשטח שלה התרחש האירוע בטענה שלא נעשה די על מנת לתקן ולטפל במפגע המסוכן. התביעה הזו, במידה שתוגש בליווי של עורך דין תאונות מנוסה, עשויה להניב פיצויים משמעותיים לנפגע וזאת בהתאם לנזקים ולפגיעות שספג.

 

מה חשוב לדעת?

חשוב להבין ולהדגיש שלא אחת, תביעות מסוג זה מוגשות גם נגד גופים כמו מרכזי קניות, מוסדות חינוך וציבור, בתי מלון ובריכות שחייה ציבוריות, בעלי מקרקעין, חברות קבלניות ועוד.

תביעה בגין תאונה ברשות הרבים

ישנן דוגמאות רבות לתאונות שמתרחשות ברשות הרבים ותאונות בשטח ומרחב ציבורי. הדוגמאות הנפוצות הן נפילה במדרכה וברחוב כתוצאה ממכשול או מפגע במדרכות ששייכות למועצה או לרשות המקומית, החלקה במדרגות או במעבר ציבורי, נפילה בשטח ציבורי, נפילה או החלקה ופגיעה עקב רטיבות או מפגע בקניון, מתקני ספורט, פארקים ציבוריים ועוד.

תביעה בגין תאונת עבודה

תביעה בגין תאונת עבודה רשאי וזכאי להגיש כל עובד שעבר ונפגע בתאונת עבודה וכתוצאה ממנה נפגעה משמעותית היכולת שלו לתפקד, להמשיך לעבוד ולהתפרנס בכבוד למחייתו.

תביעה משמעותית ומסודרת שתוגש באמצעות עורך דין תאונות עבודה מאפשרת לקבל הכרה כנפגע עבודה וליהנות מזכויות והטבות שונות בהן: דמי פגיעה, וקצבת נכות מעבודה.

תביעה בגין תאונות אישיות

בתביעות ביטוח תאונות אישיות, נדרש להוכיח:

  • קיום פוליסה שהינה תקפה עבור תאונות אישיות וזאת בזמן ההתרחשות של התאונה.
  • הוכחת קיומם של נזקים.
  • הוכחה שאכן התרחשה תאונה. בחלק מפוליסות הביטוח, תאונה שכזו תוגדר כאירוע בלתי צפוי ופתאומי שהוביל לפגיעה ונזק פיזיים שלא היה ניתן לצפות מראש.

תביעה בגין תאונת אופניים

ישנם מספר סוגים של תאונות אופניים, שבגינן ניתן להגיש תביעה. תאונות אופניים הינן שכיחות למדי ועלולות להיות קטלניות, כאשר לכל סיטואציה קיימת עילה שונה להגשת תביעה בדין תאונת אופניים במטרה לקבל פיצויים עבור נזקי גוף.

אבות הנזק לתביעה של נזקי גוף משתנים וכך גם התוצאה המשפטית הינה שונה. את התביעה ניתן להפנות ולהגיש כנגד גופים שונים כגון המוסד לביטוח לאומי, רשות עירונית או להגישה בבית המשפט כנגד חברת הביטוח.

תאונות אופניים מהוות קטגוריה רחבה הכוללת כמה תת קטגוריות: תביעה בגין תאונת אופניים חשמליים, תביעה בגין תאונת קורקינט ועוד ולכן חשוב לפנות לעורך דין שהינו בעל מומחיות וניסיון בתחום הספציפי שנוגע לתאונה שבה הייתם מעורבים.

מקרים ומצבים מיוחדים

תביעה בגין תאונה ללא ביטוח חובה

ישנם מקרים בהם קיים קושי להגיש תביעה לפיצויים בגין תאונה מסיבות שונות, למשל: תביעה בגין תאונה ללא ביטוח חובה. במקרים הללו, ישנה חשיבות ומשמעות גדולה במיוחד לקבלת ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין תאונות דרכים מנוסה.

תביעה בגין תאונת דרכים הינה הליך שדורש ידע, בקיאות ומומחיות מקצועיים וזאת על מנת שהתהליך יתנהל בצורה מסודרת, נכונה ויעילה. כאשר נוצר קושי מיוחד בהוכחת עילת התביעה, הרי שהסיוע המשפטי של עורך דין שבקיא בתחום הינו קריטי ויגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שהתביעה תתקבל ושתזכו לקבל פיצוי הולם.

עורך הדין פועל מול גופים שונים כגון חברות הביטוח וכן עם גורמים רפואיים ויכול להשיג את המסמכים והאישורים הנדרשים על מנת לבסס ולהוכיח את טענותיכם.

לסיכום

במידה והייתם מעורבים או נפגעתם בתאונה מכל סוג שהוא, חיוני ומומלץ לפנות בהקדם לאיש מקצוע מומחה שהינו עורך דין תאונות דרכים וזאת במטרה להבין מה נכון לעשות, כיצד להתקדם מכאן ומה מגיע לכם.

מה היה לנו עד כאן?
עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק