לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תביעה בגין תאונת אופנוע

Untitled-1

תביעה בגין תאונת אופנוע הינה הליך שכיח וחיוני שחשוב שיתבצע בליווי וסיוע של גורם מקצועי מוסמך בתחום שהינו עורך דין תאונות דרכים בעל התמחות בהגשת תביעה בגין תאונת אופנוע.

הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים, במדינת ישראל, במהלך שנת 2021 מציגה תמונה קשה וחמורה המתבטאת באלפי פצועים ומאות הרוגים ועבור רוכבי האופנוע זוהי אחת השנים הקשות והמדממות ביותר עם מאות פצועים בדרגות פגיעה שונות ו – 83 הרוגים.

קבלת ליווי וייעוץ משפטי מידי עו"ד תאונות אופנוע

נוכח השכיחות והחומרה של תאונות אופנוע, הרי שישנה חשיבות רבה לפנות בהקדם לאחר קבלת טיפול רפואי לגורם מקצועי מוסמך שינהל עבורכם את התביעה. עורך דין תאונות דרכים הבקיא ומנוסה בהליך תביעה בגין תאונת אופנוע יעניק לכם מענה מלא ויבטיח קבלת פיצוי הולם ומיצוי זכויותיכם.

שמירה על בטיחות בעת רכיבה והכרת החוק

הנתונים הסטטיסטיים מראים שכמעט כל רוכב אופנוע יעבור בשלב כזה או אחר תאונת דרכים לאורך השנים שבהן הוא רוכב. משום כך, חשוב לדעת שישנן דרכים שונות לשמור על בטיחותכם ובריאותכם ולהגן על עצמכם בעת הרכיבה וחשוב לא פחות להכיר גם את רזי וסעיפי החוק במקרה שבו הייתם מעורבים ונפגעתם בתאונת אופנוע.

פיצויים לנפגעי תאונות אופנוע

ההגדרה של תאונת דרכים נקבעת בהתאם לסוג כלי הרכב ולפי מצב ואופי התנועה שלו. למשל, אופניים חשמליים לא נחשבים ומוגדרים כלי רכב ממונע ומשום כך, תאונה שמערבת כלי רכב ורוכב אופניים חשמליים יחשב רוכב האופניים להולך רגל (בדיוק כמו במקרה של רכיבה על אופניים רגילים) ועשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מאת ביטוח הרכב המעורב בתאונה. לעומת זאת, אופנוע נחשב ומוגדר בחוק ככלי רכב ממונע ולכן כל תאונה שבה ישנה מעורבות של אופנוע מוגדרת ונכללת בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

הסיבות לקטלניות של תאונות אופנוע

כאשר מדובר בתאונות שבהן מעורבים רכבים, לעתים נגרם נזק רק לרכוש ללא נזקים ופגיעות לגוף או לנפש. לעומת זאת, במקרים של תאונות אופנוע, הרי שכמעט תמיד תהיה פגיעה בגופו של הרוכב וברבים מהמקרים היא עלולה להיות קשה וחמורה.

הקטלניות של תאונות אופנוע נובעת ממספר גורמים וסיבות שהמרכזית והעיקרית בהן היא המבנה של כלי הרכב הדו גלגלי. האופנוע אינו מספק לרוכב הגנה מספקת בעת תאונה ופגיעה גם אם היא קלה.

גם כאשר מדובר בתאונות הנחשבות קלות באופן יחסי, דוגמת החלקה ברמזור, הרוכב שהוטל על הכביש עלול לסבול מפציעות ופגיעות שונות: שפשופים חמורים, פגיעות אורתופדיות, שטפי דם ולעתים גם מחבלות ראש וזעזוע מוח.

מהסיבה הזו, החשיבות בהכרת הזכויות המגיעות לנהגי אופנועים  בכל מקרה של תאונה הינה רבה וחשוב ביותר לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע משפטי מידי עורך דין תאונות דרכים בעל ניסיון ומוניטין בתחום שילווה אתכם בהליך הגשת תביעת תאונות דרכים אופנועים.

מי זכאי לקבלת פיצוי על פי חוק הפיצויים

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975 נקבע שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, כולל תאונת אופנוע, יהיה זכאי לקבלת פיצויים בגין הפגיעה הגופנית, הנפשית וביכולת שלו להשתכר.

המטרה של החוק הינה למנוע את הפגיעה הכלכלית הקשה ולאפשר לנפגע ולבני משפחתו לשוב בהקדם האפשרי לתפקוד מלא.

החוק גם מגדיר שמי שלא עומד או מפר את התנאים של הפוליסה לא יהיה זכאי לקבלת פיצויים בעת מעורבות בתאונת אופנוע:

נהג

רוכב ללא רישיון נהיגה (קיימת תמיד אפשרות לבדוק תביעה כנגד הרכב המעורב השני שכן אם התאונה ארעה באחריותו ניתן לתבוע לפי פקודת הנזיקים ולקבל פיצוי).

  • נהג באופנוע שנוסע ללא רישיון רכב באופנוע גנוב.
  • נהג שביצע תאונה בזדון, למשל במטרה לגרום פגיעה מכוונת בזולת או ברכוש שלו או לצורך התאבדות.

למי מפנים את התביעה?

החוק מגדיר שרוכב אופנוע או מי שמורכב על אופנוע ושהיה מעורב בתאונה , ללא הבדלה והפרדה בין תאונה עצמית לתאונה עם כלי רכב אחר, נדרש להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח שמבטחת את האופנוע במסגרת ביטוח החובה.

רק במקרה שהאופנוע לא היה מבוטח ולא היה אשם בתאונה (או היה אשם חלקית בלבד) ניתן לתבוע את הרכב המעורב בגין הנזקים וזאת לפי פקודת הנזיקין ולא לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

סדר הפעולות הנכון לאחר מעורבות בתאונת אופנוע

על מנת להבטיח הגשת תביעת תאונות דרכים אופנועים בצורה נכונה ולדרוש פיצוי הולם וראוי בגין  נזקי גוף ונפש שנגרמו בשל תאונת האופנוע באופן המהיר, היעיל והמדויק ביותר, יש להקפיד לבצע מספר צעדים ותהליכים מיד לאחר התרחשות התאונה:

תיעוד זירת התאונה והחלפת פרטים

השלב הראשון לאחר מעורבות בתאונת דרכים הינו החלפת פרטים עם המעורבים האחרים בתאונה במידה והיו כאלה.

במידה וישנם עדים לתאונה, כדאי לבקש מהם את פרטי ההתקשרות במטרה ליצור עימם קשר אם הדבר יידרש ויועיל לצורך הגשת התביעה העתידית. בנוסף, חשוב לתעד את הנזקים שנגרמו לאופנוע ואת זירת התאונה.

פנייה מידית לקבלת טיפול רפואי

לאחר שהחלפתם פרטים עם הנהגים האחרים שהיו מעורבים בתאונה וסיימתם לתעד את הזירה והנזקים שנגרמו לכם, חשוב לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי וזאת בהתאם לחומרת הפגיעה שנוצרה.

אם מדובר בפגיעה קשה וחמורה חשוב לפנות באופן מיידי לקבלת טיפול בבית החולים הסמוך. חשוב לזכור, שכאשר מדובר בתאונות אופנוע, שמרו את כל המסמכים, האישורים והקבלות הנוגעים לטיפול הרפואי שקיבלתם, כולל חוות דעת רפואית ומרשמים לתרופות וזאת על מנת לצרף את אלה לכתב התביעה ולקבל החזרים כספיים.

פנייה למשטרה

חשוב לפנות ולדווח מיד למשטרה על דבר התרחשות התאונה ולאחר העברת הדיווח עליכם לקבל אישור על התאונה מהמשטרה הכולל את הפרטים של הנהגים והמעורבים הנוספים בתאונה.

הגשת תביעה בגין נזקי גוף עקב תאונת אופנוע

את התביעה בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם כתוצאה מתאונת הדרכים והדרישה לפיצויים, יש להגיש בליווי עורך דין תאונות דרכים מנוסה לחברת הביטוח שמבטחת בביטוח חובה את האופנוע. הגשת התביעה תתבצע לאחר סיום תהליך איסוף הנתונים, הראיות, העדויות ומידע הרפואי.

משרד המתמקצע בתחום תאונות דרכים אופנועים

משרד עורכת הדין ונוטריון יוליה שנקר מספק ללקוחותיו הרבים מגוון רחב של שירותים משפטיים מקצועיים בתחומים רבים תוך מתן דגש על תחום הנזיקין והביטוח.

צוות המשרד יעניק לכם מעטפת שירותים משפטית רחבה בכל הנוגע לתביעות תאונות עבודה, תאונות דרכים, תביעה בגין תאונת אופנוע, תאונות רחוב, תביעות נזקי גוף ואובדן כושר עבודה. בכל שאלה, פנייה ובקשה, אנו עומדים לרשותכם ונשמח להעניק לכם מענה מקצועי ביחס אישי עד להשגת התוצאה המשפטית הרצויה ומצוי זכויותיכם.

Picture of עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק