לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תאונות ברחוב

Untitled-1

תאונות רחוב יכולות להתרחש ממגוון סיבות ועלולות להביא למספר רב של פציעות ולעפמים גם למצבים קשים והשארת צלקות. מהם הדברים שניתן לעשות במקרה של תאונת רחוב ואיך בוחרים עורך דין תאונות רחוב שילחם עבור הפיצויים שלכם? כל הפרטים במאמר:

תאונות ברשות הרבים – מהן?

‏‏‏נפילה וחבלה ברחוב – תאונות מדרכה

כולנו רואים מידי יום בורות במדרכה, אבני שפה עקומות, בורות ביוב סדוקים, שקעים מסוכנים או מכשולים נוספים בדרך המסכנים אותנו ואת עוברי האורח האחרים. למרבה הצער מכשולים אלו הלכה למעשה גורמים לפציעות ולנזקי גוף בדרגות חומרה שונות עקב רשלנותה של הרשות המקומית שלא דאגה להסיר את המכשולים בדרך.

תאונות רחוב – מה החוק אומר?

החוק לעניין זה ברור וקובע בצורה מפורשת (פקודת העיריות – נוסח חדש) כי על רשות ציבורית מוטלת החובה"לדאוג לתיקונו, ניקויו, הזלפתו, תאורתו וניקוזו של רחוב שאינו רכוש הפרט, וכן למנוע ולהסיר מכשולים והסגת-גבול בו".

האם העירייה אחראית על כך?

אחריות העירייה אף לנקוט אמצעי-זהירות בולטים ומשמעותיים על מנת למנוע תאונות בעת בנייה של פרויקט מסוים או תיקון מדרכה או כביש לרבות בעת סלילת כבישים או צביעת סימונים.

דעו, כי במקרה של נפילה או פציעה עקב מחדל של העירייה שלא דאגה לבטיחות הדרך, הנכם זכאים להגיש תביעה נגד הרשות המקומית שבשטחה אירע הפציעה.

המקרים בהם אנשים נוטים להיפצע עקב רשלנות של רשות מקומית הינם רבים ומגוונים ולכן, בכל פציעה שאתם לא בטוחים אם נגרמה כתוצאה מרשלנות של רשות מקומית, מומלץ ליצור קשר עם עורך-דין המתמחה בתחום התביעות נגד רשות מקומית ולבדוק את זכאותכם להגשת תביעה.

תאונות רחוב – הנפוצים ביותר

החלקה

פציעת אדם כתוצאה מהחלקה על מדרכה רטובה ו/או מדרכה על חול או אבני חצץ.

אזור חשוך

היעדר תאורה מספקת ברחוב הגורמת לראות לקויה.

גיזום מרושל

פציעה עקב ענפים בולטים של עצים.

הפרעות בדרך

פחי אשפה שלא מצויים במקומם.

בורות ואבנים

התקלות בבורות או באבנים משתלבות בולטות ו/או שבורות.

הוכחת התביעה – כיצד?

התרשלות

במקרה שנפגע מעוניין להגיש תביעה נגד רשות מקומית, עליו להוכיח ראשית את התרשלותה של העירייה, בכל שידעה על המכשול ולא דאגה להסירו. חשוב לדעת, כי ישנם מקרים שבהם גם אם העירייה לא ידעה על קיומו של המפגע, היא עדיין תחשב תישא באחריות לרשלנות אלא אם יעלה בידה להוכיח, כי היא קיימה את הפיקוח באזור בתאונה כמתחייב על פי התקנות.

קשר סיבתי

על הנפגע להוכיח שהנזק שנגרם לו, הינו תוצאה ישירה של רשלנות העירייה. בעניין זה, מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה ומתמחה בתחום הגשת תביעות נזיקין נגד רשויות מקומית, על-מנת לבדוק את זכאותם לפיצויים.

הוכחת נזק

לשם כך, על הנפגע לאסוף חומר רפואי, סיכומי ביקור אצל רופאים ואבחנות חד משמעיות, לרבות תיעוד בתמונות או בסרטון אודות היקף הנזק שנגרם לו כתוצאה מהתאונה.

חשוב לדעת!

נפגע זכאי לקבלת פיצוי גם אם לא נותרה לו נכות כתוצאה מהפציעה. הפסיקה הכירה בכך, שגם אדם שנזקק לטיפולים רפואיים ו/או טיפול בבית חולים, זכאי לקבלת פיצוי בגין "כאב וסבל" הגם שבעתיד לא יישאר לו כל זכר לפציעה.

קביעות בתי המשפט בנושא

בתי המשפט דנים מידי יום ביומו בתביעות נגד רשויות מקומיות ובשל כך, נותרו הלכות רבות בנושא. אחת ההלכות קובעת שמדרכות וכבישים אינם נחשבים כ"שטח סטרילי" ולעיתים בית המשפט קובע אחוז מסוים של "אשם תורם" מצידו של התובע. יחד עם זאת, בתי המשפט בקבעו, שאדם אינו צריך ללכת עם מבטו כלפי הרצפה מהחשש שמה ישנו מפגע ומחובת העירייה לדאוג לתקינות הדרכים ולבטיחות העוברים ושבים.

נפצעתם בשטחה של רשות מקומית – מה עליכם לעשות?

תיעוד של מקום הנפילה

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא ליצור תיעוד של המפגע. חשוב לצלם את המקום ואת המפגע שגרם לפציעתכם (אם האירוע קרה בשעות הלילה, חשוב לחזור למקום ולצלם גם בשעות היום).

לאסוף כמה שיותר מידע

לקחת פרטים של עוברים ושבים שראו את הנפילה ואת המפגע (שם מלא, תעודת זהות ומספר טלפון). חשוב לזכור, כי אותם עדים לאירוע יכולים להיות אלו שיגרמו לבית המשפט לפסוק לטובתכם פיצויים.

פינוי לקבלת טיפול רפואי

ממקום האירוע יש לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי ולבקש לקבל לידכם עותק מהמסמך הרפואי. חשוב ביותר לדאוג שתוכן המסמך יכיל את עובדות המקרה ואת העובדה כהוכחה לכך שהנזק נגרם כתוצאה ממפגע בטיחותי בשטחה של הרשות המקומית.

כיצד מנוהלת תביעת נזיקין נגד רשות מקומית? וכיצד נקבע גובה הפיצוי?

גובה הפיצוי נקבע בהתאם לחומרת הפציעה, גיל הנפגע, מצבו התעסוקתי והשפעת הפציעה על עתידו הרפואי והתעסוקתי. שאלות אלו נבחנות באמצעות חוות דעת רפואיות.

חוות דעת רפואית לאחר תאונה

עם הגשת התביעה, על הנפגע להגיש חוות דעת רפואיות רפואיות בנודע לטענות אותן הוא מעלה. למשל מי שסובל מהגבלת תנועה כתוצאה משבר או קרע ברצועה/גידים יגיש חוות דעת בתחום האורטופדי. מי שסובל מחוסר בתחושה או מתחושות זרמים והרדמות יגיש חוות דעת נוירולוגית וכו'.

לאחר מכן, העירייה תיגש את כתב ההגנה מטעמה אליה תצרף חוות דעת מטעמה. במידה וישנם פערים באחוזי הנכות בין חוות הדעת מטעם הצדדים (לרוב זה מה שבפועל קורה) בית המשפט ממנה מומחה רפואי מטעמו לצורך קביעת הנכות הרפואית. הנכות התפקודית נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של בית המשפט והוא זה שמחליט כיצד הנכות הרפואית תשפיע על תפקודו של הנפגע.

לא רק נכות קובעת

זכרו – גם תאונות קלות שאינן מותירות נכות, יכולות לזכות את התובע בפיצוי כספי. לבדיקת זכאותכם, מומלץ לפנות לערוך דין המתמחה בתאונות מדרכה המומחה בתביעות נזיקין נגד רשויות מקומיות.

תביעה בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת כתוצאה מנפילתה ביציאתה ממעלית במלון, בשל פער גבהים שנוצר בין מפתן המעלית לבין הקומה שבה נעצרה המעלית.

עד אילו סכומים אפשר להגיע בתביעות מסוג זה?

תביעה בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת כתוצאה מנפילה ברחוב – העירייה תפצה את התובעת בפיצוי העולה על 270,000 ש"ח.

היית מעורב/ת בתאונת רחוב? אני כאן בשבילך! 050-726-2731 נשיג יחד את הפיצויים המגיעים לך.

נגן וידאו
מה היה לנו עד עכשיו?
עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק
מידע נוסף