לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

נזקי רכוש

Untitled-1

לעתים נגרמים לנו נזקי רכוש שונים. לדוגמה, נזקי מים מפיצוץ צנרת של שכן, נזקי שריפה, נזקים לרכב או לאופניים כתוצאה מתאונה, נזקים בשל פריצה לדירה, ליקויי בניה ועוד. הנזקים יכולים להיגרם לרכב, לדירה או לעסק ויכולים להיות בסכומים נמוכים או בסכומים גבוהים.

בכל מקרה כאשר הנזקים נגרמים בשל אשם של אדם אחר (צד שלישי בשפה המשפטית), כדאי לבדוק אפשרות לקבלת פיצוי בגין הנזקים מאת אותו אדם. לעתים, קמה האפשרות להגיש תביעה כנגד חברת ביטוח המבטחת את הרכב, הדירה או העסק בפוליסה מתאימה. בכל מקרה, כדאי לבדוק אפשרות הגשת תביעה ולהתייעץ בעניין זה עם עורך הדין העוסק בתחום.


הרבה פעמים, מי שרכושו נפגע, מוצא את עצמו "נלחם" לתיקון נזקיו וקבלת פיצוי הולם על עגמת הנפש הרבה אשר נגרמת לו, אך לעתים קרובות נתקל בחוסר שיתוף פעולה של המזיק או של חברת הביטוח שלו.


חישוב הנזק והערכתו הם עניין מקצועי וכדאי לפנות למומחים בתחום שמאות, הנדסה, איטום, רו"ח וכיו"ב על מנת להעריך ולתבוע את מלוא הנזקים.

 

את מי עלינו לתבוע במקרה של נזק לרכוש?

במקרה של תאונה עם רכב – ככל שהאחריות לאירוע היא על הרכב הפוגע יש לבחון הגשת תביעה כנגד בעל הרכב, הנהג או חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בביטוח צד ג'. לא תמיד מומלץ להפעיל ביטוח מקיף של רכבינו מאחר שהפעלת הביטוח שלנו תייקר את עלויות הפרמיה.


במקרה של נזקי מים בדירה יש לפנות תחילה לשכן אשר על פניו מהנכס שלו מגיעים המים.

לאחר בדיקת צנרת של השכן וככל שזו תתברר כתקינה, יש לפנות לוועד הבית על מנת שיבדוק האם מדובר בצנרת המשותפת של הבניין. יש לשים לב, הרבה פעמים צנרת מרכזית של הבניין עוברת גם בדירות ולכן ייתכן שהנזק נגרם מהרכוש המשותף והאחריות לתיקון תהיה על וועד הבית (דהיינו על כל הדיירים בבניין).


רצוי כמובן לבדוק האם השכן או הוועד מבוטחים בביטוח מבנה וצד ג'. לרוב, דירות אשר רובצת עליהן משכנתה יהיו מבוטחות בביטוח מבנה.

 

לאיזה בית משפט מגישים תביעת נזקי רכוש והאם חייבים לפנות לעו"ד?

ברוב המקרים תביעות נזקי רכוש מוגשות בבתי משפט השלום, בתי משפט לתביעות קטנות (בהתאם לסכום התביעה) או אצל המפקח/ת על הבתים המשותפים.
במקרים של נזקי רכוש בסכומים העולים על 2.5 מיליון ₪, תוגש התביעה לבית המשפט המחוזי.


במקרים בהם מדובר בסכומי תביעה לא גבוהים (עד 33,900 ₪ – הסכום מתעדכן מדי שנה) ניתן להגיש את התביעה בבית משפט לתביעות קטנות. בבית משפט לתביעות קטנות ההליך בדרך כלל מתברר מהר והצדדים לא יכולים להיות מיוצגים על ידי עו"ד.


המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה:

מסמכים שחשובים לטיעון שלכם למשל חוזה, קבלות, הצעת מחיר לתיקון, חוות דעת וכיו"ב. במקרה של תאונת דרכים יש לצרף חוות דעת שמאי, צילומים של הרכב, שרטוט של מקום התאונה ומיקום הרכבים, תיק משטרה ככל שנפתח וכל מסמך שקשור לתיק התעבורה.


בבתי משפט שלום ומחוזי, ההליך ארוך יותר ועלותו לרבות אגרת משפט גבוהה יותר.


משרדנו מתמחה בנזקי רכוש. אנו נוכל לסייע לעם עם מיטב המומחים בתחום לרבות שמאים, מהנדסים וכיו"ב.


באם תחליטו להגיש את תביעתכם בבית משפט לתביעות קטנות אנו נסייע לכם גם בתביעות מסוג זה, לרבות הכנת כתב תביעה ומסמכים הדרושים וכן הכנה לדיון. ככל שתהיו מוכנים טוב יותר לדיון בבית המשפט ותגישו את המסמכים שלכם בצורה נכונה ומסודרת, כך הסיכוי שלכם לזכות בתביעתכם גבוה ובטוח יותר.

נגן וידאו אודות עו''ד יוליה שנקר - פאולה ולאון

ומי יפצה אותנו על נזקי רכוש במקרה של מלחמה או פעולות
איבה?

כעיקרון, נזקי רכוש במקרה של מלחמה או פעולות איבה, מטופלים על ידי המדינה – מס רכוש. גם אם רכשנו פוליסת מבנה ותכולה מאחת חברות הביטוח המוכרות, לרוב הפוליסה איננה מכסה נזקים אגב מלחמה או פעולות איבה.

חריג זה בפוליסות הפרטיות שלנו ניתן לראות בדרך כלל בפרק "חריגים לפוליסה".

פוליסות ביטוח דירה (מבנה ותכולה) בישראל מבוססות על תנאי פוליסה תקנית שנקבעה בתקנות ואינה כוללת כיסוי לנזקי מלחמה או פעולות איבה.


חשוב לדעת שבמקרה של מלחמה או פעולת איבה מבנה הדירה שלנו מבוטח על ידי מס רכוש במלואו כך שאם הנכס המבוטח ניזוק למשל מפגיעה של טיל, קרן הפיצויים של מס רכוש תתקן את הנזק.


תכולת הדירה, למעט חפצי ערך כגון תכשיטים, פרטי אומנות וכסף, מבוטחת גם כן אך בסכום מוגבל, בהתאם להרכב המשפחה המתגוררת בבית.

טפסים רלוונטיים ופרטים על היקף הכיסוי לתכולה ניתן למצוא באתר האינטרנט של רשות המסים בישראל או במשרדי מיסוי מקרקעין.

רבים אינם יודעים שאפשר להגדיל את הפיצוי שנותן מס רכוש ולקבל פיצוי על תכולת הדירה כאשר סכום הנזק עולה על סכום הפיצויים המרבי שניתן על ידי מס רכוש. זאת על ידי רכישת פוליסת ביטוח מחברת ביטוח פרטית בתוספת פרמיה עבור הרחבה וכן על ידי מילוי טופס מיוחד בנציבות מס הכנסה, בו מפורט השווי הנוסף לכיסוי, ותשלום של 0.3% מהשווי הנוסף.
בדומה למבנה הדירה, מס רכוש יכסה גם נזק לרכב אשר ניזוק במלחמה או פעולת איבה.

בכל שאלה ניתן לפנות למשרדנו ואנו נסייע לכם בקבלת פיצוי המגיע לכם במקרה של נזק לרכושכם.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק
מידע נוסף