לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

עורך דין תאונות תלמידים

Untitled-1

עורך דין תאונות תלמידים – תהיתם לעצמכם פעם מה קורה במידה ותלמידים של מערכת החינוך מעורבים בתאונה בזמן שהותם במוסד הלימוד או מחוץ לשעות הלימודים? כמו בכל מקרה מצער של תאונה ישנם דרכי פעולה, גורמים מבטחים ועוד פרטים שצריך לדעת כדי להתמודד עם תאונות תלמידים על הצד הטוב ביותר.

במאמר זה נפרט מתי כדאי לפנות לעורך דין תאונות תלמידים ואיך כדי להתקדם בתהליך כדי לקבל את כל מה שמגיע לכם.

מתי מוגדרת תאונת תלמידים?

תאונת תלמידים יכולה לקרות בכל מסגרת חינוכית כמו בית ספר, גן או חינוך מיוחד אבל לא רק בזמן השהות במסגרת אלא גם בשעות פנאי ואפילו בבית. תאונות תלמידים מוגדרות כאירוע שגרם לנזק גופני, פיזי, גלוי לעין ובלתי צפוי.

 

ומה קורה בארץ?

בישראל, כל ילד שנמצא במסגרת חינוכית מבוטח מגיל הגן ועד גיל 18 בביטוח תאונות אישיות. אם מתרחשת תאונת תלמידים, באירוע כלשהו בגן או בבית הספר, או בכל מקום אחר בכל שעה 24 שעות ביממה, גם בחופשים של מערכת החינוך וגם תאונה בבית, אפשר יהיה לתבוע פיצויים עבור התאונה ומומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין תאונות תלמידים. לפעמים ניתן אפילו לקבל פיצוי כפול.

עבור מה ההורים משלמים?

התשלום עבור הביטוח לתאונות תלמידים נגבה מההורים בכל שנה במסגרת תשלומי הורים במסגרת החינוכית. הביטוח מקנה פיצויים במקרה של נכות קבועה או זמנית, או מוות חלילה, הנגרמים כתוצאה מתאונות תלמידים. הביטוח מכסה גם הורה או קרוב משפחה של התלמיד אם נכח ללא תשלום בפעילות של המוסד החינוכי בו לומד התלמיד, בשטח המוסד או מחוצה לו, לדוגמה במסיבת סיום.

מתי כדאי לפנות לעו"ד תאונות תלמידים?


במידה וחלילה קרתה תאונת תלמידים מומלץ לפנות קרוב ככל האפשר לאירוע לעורך דין תאונות תלמידים שינחה אתכם בתהליך, כדי שלא תפספסו שום דבר חשוב. בפועל, ניתן להגיש תביעה גם עד שלוש שנים מהאירוע. כדי להגיש את בקשת התביעה תצטרכו לאסוף מסמכים אודות התאונה, לכן מומלץ לתעד כל מה שניתן מיד בתום האירוע

בתביעה תתבקשו לצרף מסמכים פורמליים רבים כמו אישור מהמוסד הלימודי, ויתור על סודיות רפואית, ייפוי כוח, מסמכים רפואיים ומסמכים מהמשטרה ועוד. לכן חשוב מיד בתום התאונה בהנחיית עו"ד תאונות לימודים לתעד את האירוע, לאסוף דרכים ליצירת קשר עם עדים במידה והיו, לכתוב את כל הפרטים של השעה המדויקת והמקום בו התקיים האירוע. מומלץ לפנות לטיפול רפואי בהקדם ולדאוג לדווח על התאונה לרופאים כך שיפרטו במסמכים הרפואיים אודות התאונה. כמו כן, במידה ודיווחתם למשטרה, למד"א או לכל גוף נוסף יש לצרף מסמכים רלוונטיים.


האם צריך להוכיח רשלנות של אחד הגורמים המעורבים כדי לקבל פיצוי?


עקרונית לא צריך להוכיח שמדובר באחריות אחד הגורמים או ברשלנות, אבל אם מדובר במקרה של רשלנות לדוגמה מצד המוסד הלימודי עקב חוסר פיקוח או בעיית בטיחות כלשהי שהובילה לנזק, יתכן ותוכלו לתבוע בנפרד ובנוסף מלבד התביעה של ביטוח התאונות האישיות של התלמיד.

היינו מעורבים בתאונות תלמידים, מתי נקבל פיצוי וכמה?


לא כל פציעה מאפשרת קבלת פיצוי באופן אוטומטי. גובה הפיצוי שיתקבל יקבע בהתאם לרמת הפגיעה והנכות שנותרה כתוצאה מהנזק שנגרם.

ביטוח תאונות תלמידים: מי ישלם את הפיצוי?

הורים לתלמידים, גם אלה הלומדים בבתי ספר וגם אלה הלומדים בגני ילדים, אינם מודעים לקיומה של פוליסת תאונות תלמידים. מה נותן ביטוח זה?

חוסר המודעות לביטוח תאונות תלמידים

פעמים רבות אני מגלה שהורים לתלמידים, גם אלה הלומדים בבתי ספר וגם אלה הלומדים בגני ילדים, אינם מודעים לקיומה של פוליסת תאונות תלמידים. כך, לדוגמה, ילד שנפגע כתוצאה ממפגע במדרכה יכול לבחון שתי תביעות נפרדות.

תביעה נגד הרשות המקומית

האחת כנגד הרשות המקומית שהתרשלה בתחזוקת המדרכה.

תביעה נגד רשות הביטוח

תביעה זו מוגשת בדרך כלל על ידי עו"ד תאונות תלמידים, נגד חברת הביטוח המבטחת את הרשות המקומית בפוליסת תאונות תלמידים. המשמעות היא שבהתקיים תנאים מסוימים, עשוי הילד הנפגע להיות זכאי לפיצוי משני הגורמים יחד ובמצטבר.

מהו ביטוח תאונות תלמידים?

חוק לימוד חובה קובע שכל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך בו הוא לומד. מדובר בביטוח תאונות שחל על התלמיד בכל ימות השנה, בכל שעות היום ובכל מקום בו נמצא התלמיד, גם במוסד החינוכי וגם מחוצה לו, אפילו בבית. הביטוח הוא קבוצתי שאנו ההורים משלמים בגינו במסגרת תשלומי הורים.

עם תחילת שנת הלימודים, מעבירה חברת הביטוח, אשר מבטחת את התלמידים לאותה השנה, עותק של פוליסת הביטוח לרשות המקומית וזו מעבירה אותה אל בתי הספר השונים לידי התלמידים.

באילו מקרים ביטוח תאונות תלמידים אינו פעיל?

ביטוח תאונות תלמידים אינו חל במקרה של פגיעה בתאונת דרכים, פגיעה כתוצאה מפעולות איבה, כתוצאה מרשלנות רפואית או טיפול רפואי, כתוצאה ממחלה שלא נובעת מתאונה שהפוליסה מכסה, כתוצאה מתאונת עבודה כאשר קיימת זכאות לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי וכתוצאה מרעידת אדמה.

מה החוק אומר על מצב של נכות זמנית?

ניתן לבדוק זכאות של תלמיד לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או מוות, הנגרמים כתוצאה מתאונה.

הוררים ובני משפחה

רבים אינם מודעים אך ביטוח תאונות תלמידים חל גם על הורה או בן משפחה של התלמיד שהשתתף ללא קבלת שכר בפעילות רשמית של המוסד החינוכי בשטח המוסד או מחוצה לו (לדוגמא הורה שהתנדב לעזור בבית הספר במהלך פעילות מסוימת או הורה שמתלווה לטיול בית ספרי).

להבדיל מתביעה כנגד הרשות המקומית בגין מפגע ברחוב, הפיצוי במסגרת פוליסת תאונות תלמידים אינו קשור לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה.

איך תובעים את חברת הביטוח במקרה של תאונה?

צעד ראשון במקרה של מוסד חינוכי

אם ארעה התאונה במוסד חינוכי, על המוסד החינוכי חלה החובה למלא דוח תאונה אשר יכלול את פרטי התלמיד, פרטי המוסד, אופי הפגיעה ונסיבות התאונה.

צעד שני – פנייה לגורמים אחראים

פנו למזכירות בית הספר ובקשו לקבל את פוליסת הביטוח, דוח תאונה וטפסים לצורך הגשת התביעה.

טפסים ומעקב אחר התביעה

פנו אל חברת הביטוח ובקשו טפסים לצורך הגשת התביעה. מלאו ושילחו את הטפסים אל חברת הביטוח ועקבו אחרי התביעה.

הבחנה רפואית

צרפו טפסים ומסמכים רפואיים ובחנו אפשרות להגיש חוות דעת רפואית מטעמכם.

במקרה של נכות זמנית

במקרה של נכות זמנית יש לשמור אישורי אי כושר ובתנאי שלנפגע תהיה נכות זמנית ורצופה במשך תקופה הקבועה בפוליסה עשוי להיות זכאי לפיצוי גם בתקופה זו.

האם הפוליסה מכסה הכל?

הפוליסה אמנם לא מכסה את כל ההוצאות הרפואיות, למשל כאלה הכלולות בסל הבריאות ומכוסות על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, אך מומלץ מאוד לשמור כל קבלה בגין הוצאה.

בדיקת מומחה

בהמשך ייתכן ותוזמנו לבדיקה בפני מומחה רפואי של חברת הביטוח.

עם סיום הבירור

בתום הבירור הרפואי ולאחר שתקבע נכות ישולם הפיצוי וזאת לאחר שתחתמו על שטר מיוחד לסיום התביעה.

עד איזה גיל תוכלו לתבוע?

בתביעות לפי פוליסת תאונות ניתן לתבוע עד גיל 21 וזאת ללא קשר לגיל התלמיד במועד התאונה.

חלק מהגורמים לדחיית תביעה

פעמים רבות נדחות תביעות המוגשות באופן עצמאי ולכן, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין הבקיא בתחום, שילווה את התלמיד ומשפחתו בכל השלבים החל משלב הפנייה הראשונה למוסד החינוכי ועד לקבלת הפיצוי המלא בפועל.

מחפשים עו"ד תאונות תלמידים שיעשה עבורכם את הטוב ביותר? אני כאן בשבילכם! חייגו עכשיו למספר

050-7262731 או השאירו פרטים ותחתית העמוד ואחזור אליכם בהקדם!

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק