לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי

Untitled-1

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי עלולה להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, בכל עת, בין אם שמדובר בהליכה ברחוב או טיול בקניון ולהסתיים בתאונה מצערת ובפגיעה. ישנם מקרים שבהם התאונה גורמת לנזקים חמורים וקשים ביותר. משום כך, חשוב לדעת שאדם שנפצע במרחב – שטח ציבורי, ייתכן שהוא יהיה זכאי לפיצוי. ההגדרה והכוונה של המונח שטח ציבורי במובנו הקלאסי הינה רחוב, פארק, גן שעשועים בעיר וכו' אולם, היא מתייחסת וכוללת גם שטח ומרחב ציבורי שהינו בבעלות פרטית דוגמת קניון מסחרי.


מתי ואיך מגישים תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי?


במידה שהתאונה נגרמה כתוצאה ממפגע בטיחותי שלא נמנע בשל רשלנות, ישנה אפשרות להגיש תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי ולקבל פיצוי מתאים. בכל מקרה שבו נפגעתם בתאונה בשטח ציבורי, מומלץ לפנות לקבלת ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין תביעות בגין תאונות בעל ניסיון ומומחיות בתחום שינחה אתכם כיצד יש להתנהל.

תאונות בשטח ציבורי הינן מתרחשות באופן תדיר ותביעות בגינן מוגשות לעתים קרובות לערכאות המשפטיות בישראל באמצעות משרד עורכי דין שעוסק בתחום של תביעות בגין תאונות באופן כללי ובפרט, תביעה בגין תאונת רחוב, תביעה בגין תאונת אוטובוס ועוד. בכל מקרה, כדאי לפנות לגורם מקצועי ולהיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין שמתמחה בתחום תביעות בגין תאונות – תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי על מנת שההליך יתנהל בצורה הטובה והיעילה ביותר.


דגשים להגשת תביעה לתאונה בשטח ציבורי


הוכחת התאונה

הוכחה של תאונה מהווה משימה ואתגר מורכבים הכרוכים בביצוע הליכים שונים ונקיטה בכמה צעדים. כאשר אנו עוסקים בהליך הגשת תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי, תביעות בגין תאונות רחוב ובאופן כללי תביעות בגין תאונות, במקרים רבים, לתאונה אין עדים וישנם מצבים שבהם הנפגע הינו עד יחיד.

משום שהבסיס המשפטי לקבלת פיצוי הינו הוכחת המקרה והנזק שנוצר בגין האירוע, הרי ששלב האיסוף של הראיות הינו קריטי. משום כך, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע, ליווי וייעוץ משפטי שניתן על ידי עורך דין מומחה בתחום תביעות בגין תאונות רחוב. משרד עורכי דין שמתמחה בהגשת תביעות בגין תאונות רחוב ינחה אתכם כיצד יש להתנהל ובאילו צעדים עליכם לנקוט כגון:


צילום של המפגע שהוביל לתאונה מזוויות שונות

אם התאונה אירעה בשעות הערב, רצוי לשוב למקום התאונה ולצלם אותו באור יום. חשוב לשים לב האם התאורה במקום התאונה טובה או לקויה בשעות הערב.


עדים רלוונטיים

איסוף פרטים של עדי ראיה שנכחו במקום התאונה וראו את שהתרחש ואת התוצאות. למשל: עוברי אורח שהעניקו סיוע, קרובי משפחה או חברים שהיו עם הנפגע בעת התרחשות התאונה וכדומה.


פנייה לגורמים האחראים

לאחר התרחשות האירוע, חשוב לתעד ולשמור את התקשורת מול הגורם שאחראי על השטח הציבורי. למשל, כדאי לגבות הודעות טקסט ומסרונים, לשמור תכתובות דואר אלקטרוני מול הגורמים האחראים על המרחב – המתחם, למשל בעלי מלון או קניון וכו'.

מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורך דין מומחה טרם אתם מגישים פנייה ויוצרים קשר עם הגורם אחראי משום שהדברים שייאמרו עשויים להוות בסיס לטיעונים שונים ולטענות הגנה ולכן חשוב לשקול צעדים ומילים בקפידה.


קבלת טיפול רפואי

חשוב לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה , , נוסף על ההיבט הבריאותי, פנייה שכזו תבסס ותחזק את הקשר הסיבתי שבין האירוע לנזק. בתי המשפט מייחסים משקל רב לדברים שנאמרים ע"י נפגעי תאונות לצוות הרפואי שטיפל בהם וזאת מהטעם שבמהלך קבלת טיפול רפואי, אדם נוטה לחשוף את הכל.


פנייה לעורך דין דיני נזיקין

פנייה לקבלת סיוע וליווי מידי עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין ובאופן ספציפי בייצוג של נפגעי תאונות בשטח ציבורי, עשויה לשפר ולהגדיל, באופן משמעותי, את הסיכויים של הנפגע לקבל פיצוי. ככל שתפנו לעורך דין מוקדם יותר, כך יגדלו בהתאמה הסיכויים לזכייה בתביעה ולהצלחת ההליך.


פנייה לחברת ביטוח רלוונטית

אם יש לכם פוליסת ביטוח רלוונטית, יש להתנהל מול חברת הביטוח בחוכמה. חשוב לנקוט במהלכים ובצעדים מחושבים ומועילים במטרה למנוע מצב שבו חברת הביטוח תדחה את התביעה שלכם מעילות שונות.


החשיבות בייעוץ וייצוג משפטי בתביעות תאונות בשטח ציבורי


קבלת ייצוג משפטי מקצועי בהליך הגשת תביעות בגין תאונה בשטח ציבורי הינה חיונית ואף קריטית כבר מהשלבים הראשונים. ככל שהנפגע יקבל ייצוג משפטי בשלב מוקדם יותר, כך יגדלו הסיכויים שהתביעה תתקבל והוא יזכה בפיצוי ראוי ויממש את זכויותיו.

משרד עורכי דין "יוליה שנקר" שמתמחה בתביעות תאונות בשטח ציבורי מעניק מגוון רחב של שירותים משפטיים בהתאמה אישית ללקוח ומענה מקצועי מלא לכל צורך והיבט שנוגעים להליך הגשת תביעות לפיצוי בגין תאונות.

השירות שניתן על ידי עורך דין מומחה בתחום כולל, בין היתר: איסוף וגיבוש ראיות ועדויות, התנהלות מול הגורמים הרלוונטיים והאחראים, ייצוג בהליכי גישור ובערכאות המשפטיות השונות ועוד.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק