לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תאונת דרכים – משאית

Untitled-1

תאונת דרכים – משאית הינו נושא ותחום חשובים ומורכבים. בישראל, כשלושה אחוזים מהרכבים שנעים בכבישים הינם משאיות וכלי רכב כבדים אחרים. על פי הנתון הזה ניתן היה לשער לכאורה שהחלק של המשאיות תאונות הדרכים במדינת ישראל יהיה מצומצם, אולם בפועל התמונה שונה לחלוטין והחלק של משאיות במעורבות בתאונות דרכים הינו גדול בהרבה מהחלק היחסי שלהן בסך כלי הרכב שמעורבים בתאונות דרכים ובמיוחד כאשר מדובר על תאונות קטלניות.

ההסבר למצב ולעובדה הללו מורכב מכמה סיבות: משך הזמן הרב שבו משאיות נמצאות בתנועה בכבישים, העומס הרב שמוטל על נהגי משאיות והעייפות שנובעת מהמצב הזה, רמת תשתיות התחבורה שאינה מתאימה דיה לכלי הרכב הכבדים והגדולים, קשיים טכניים שונים שנוצרים במהלך הנהיגה וקשיים בשליטה בכלי התחבורה הכבדים.

הגורמים האלו מגדילים באופן ניכר את רמת ומידת הסיכון והסבירות של משאיות להיקלע ולהיות מעורבות בתאונת דרכים ובשל גודלן ומשקלן של המשאיות, מעורבות שלהן בתאונה מגדילה את הסיכוי שהתאונה תגרום לנזקים ופציעות קשים וחמורים ואף להרוגים. נוכח הנתונים הללו, בכל מקרה של תאונת דרכים – משאית, חשוב לפנות לקבל סיוע, ייעוץ וליווי משפטיים מידי עורך דין תאונות דרכים מנוסה.

 

תביעת פיצויים במקרה של תאונת דרכים – משאית

האם כל מי שנפגע בתאונת דרכים – משאית יהיה זכאי לפיצויים על פי חוק? ובכן התשובה לשאלה הזו הינה שבמדינת ישראל, חוק הפיצויים בנוגע לנפגעי תאונות דרכים, כפי שמשתמע משמו, אכן קובע שכל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח בהתאם לנסיבות המקרה ולתוצאות האירוע.

על מנת להבטיח שהזכאות התיאורטית הזו אמנם תהפוך לממשית, התאונה שהובילה לנזק ולפגיעה חייבת לעמוד בכמה מבחנים משפטיים שהעיקרי בהם הינו הגדרת החוק בנוגע לאירוע שהינו תאונת דרכים.

תאונת דרכים משאית

הגדרת החוק של תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים – משאית מוגדרת כתאונת דרכים הן במקרים שבהם מדובר על תאונה עצמית של נהג המשאית והן במקרים שבהם נהג המשאית נפגע ונפצע במהלך הכניסה או היציאה מתא הנהג – כלומר, גם כאשר המשאית אינה נמצאת בפועל בנסיעה ברגע הפגיעה. בנוסף, הגדרת החוק לגבי תאונת דרכים – משאית מתייחסת וכוללת את כל המצבים הקיימים של תאונה שמתרחשת בין כל סוגי כלי הרכב למשאית וכאשר המשאית פוגעת בהולך רגל או ברוכב אופניים.

בכל אחת מהסיטואציות הללו החוק קובע שמדובר בתאונת דרכים על פי הקריטריונים והסעיפים הקבועים בחוק תאונות הדרכים. משום שהתאונות הללו מוגדרות כתאונות דרכים על פי החוק, ניתן לומר בהכללה שאדם שנפגע בתאונות מסוג זה אכן יהיה זכאי לקבל פיצוי הולם מחברת הביטוח.

 

ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין תאונות דרכים מקצועי

חשוב לדעת שעל מנת לקבוע האם אדם כלשהו זכאי או שאינו זכאי לפיצויים בשל תאונת דרכים שבה היה מעורב, יש לבחון היטב ובצורה מעמיקה ומקצועית את הנסיבות של המקרה המדובר. בחינה שכזו מוטב ורצוי שתתבצע ע"י עורך דין תאונות דרכים בעל התמחות וניסיון והתמחות בתחום באופן טבעי גובה הפיצויים להם יהיה זכאי נפגע תאונת דרכים – משאית משתנה בהתאם לחומרת הפגיעה ונסיבות המקרה ובכל מקרה בו מדובר על תאונת דרכים עם נפגעים, הרי שחשוב לפנות מיד לעורך דין מקצועי שמתמחה בנושא.

 

באילו מקרים תאונת דרכים – משאית לא תיחשב בחוק כתאונת דרכים?

על פי החוק, אירוע נחשב תאונת דרכים כאשר השימוש בכלי הרכב היה למטרות תחבורה ולכן כאשר נגרמה פגיעה לאדם במהלך השימוש במשאית לצרכים ומטרות אחרות, ברובם של המקרים, האירוע לא ייחשב ויוכר כתאונת דרכים ולכן לא יקנה לנפגע זכאות לקבלת פיצויים מתוקף החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. למשל, כאשר מדובר על פציעה שנגרמה לאדם כלשהו במהלך מלאכת העמסת או פריקת מטען ממשאית, הרי שברוב המקרים האירוע לא יוכר כתאונת דרכים והנפגע לא יהיה זכאי לפיצויים.

ההתייחסות תהיה דומה גם כאשר מדובר בפגיעה שהתרחשה במהלך הטיפוס לתא הנהג שלא למטרת נסיעה ברכב. לדוגמא, סבל שעולה ונכנס לתא הנהג במטרה לקחת פריט כלשהו דוגמת בקבוק מים ובמהלך הטיפוס לתא הנהג או ירידה ממנו, הנהג נפגע.

גם במקרה שהרכב שמעורב בתאונה הינו כלי רב שימושי שלא משמש אך ורק ככלי תחבורה אלא גם ככבאית או מנוף, בהחלט ייתכן שבמידה והתאונה לא התרחשה במהלך שימוש תחבורתי ברכב היא לא תוכר כתאונת דרכים. במקרים מסוימים יש לבחון האם מדובר בתאונה בשל ניצול הכוח המכני של הרכב, כי אז יתכן שהתאונה תוכר כתאונת דרכים.

 

קריטריונים לקביעת זכאות לפיצוי בגין תאונת דרכים – משאית

הקביעה בכל הנוגע לזכאות או אי זכאות לפיצויים במקרה מסוים חייבת להתקבל ולהתבצע לאחר בחינת כלל הנסיבות במקרה המסוים. עם זאת, חשוב לציין שאדם שנפצע במהלך אירועים שלא עומדים בקנה אחד עם ההגדרה של תאונת דרכים, כגון פריקת מטען, עשוי בכל זאת להיות זכאי לפיצוי ותשלומים מכוחם של חוקים אחרים, לדוגמא אם האירוע יוכר כתאונת עבודה ע"י הביטוח הלאומי.

נוכח הדברים הללו, ברורים לכל היתרונות והחשיבות שגלומים בפנייה לקבלת סיוע וליווי משפטי והתייעצות עם עורך דין מנוסה בתחום תאונות הדרכים בכל במקרה בו מדובר על פגיעה מתאונת משאית.

 

סדר הפעולות הנכון למעורבים ולנפגעים בתאונת משאית

סדר הפעולות הנכון שמומלץ למי שנפגע או היה מעורב באירוע של תאונת דרכים – משאית הינו זהה לסדר הפעולות שמומלצות לכל נפגע תאונת דרכים:

איסוף ותיעוד המידע לאחר תאונת דרכים

משאית ובמידת האפשר, מומלץ לתעד ולאסוף את כל הראיות, העדויות והמידע הרלוונטיים: פרטים אישיים מזהים ופרטים ליצירת קשר של כל המעורבים בתאונה, פרטים של עדים לתאונה, הפרטים המזהים של כל כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונה כולל מספרי לוחות הרישוי ופוליסות הביטוח.

בנוסף חשוב לצלם ולתעד את הנזקים והפגיעות שנגרמו לכלי הרכב ולמעורבים בתאונה, לצלם את הזירה שבה התרחשה התאונה, לתעד עדויות שונות וכל מידע ש עשוי להוסיף ולסייע בהוכחת הנסיבות של התאונה והנזקים שנוצרו.

 

פנייה לקבלת טיפול רפואי

גם במידה ולא פוניתם מזירת התאונה לבית החולים באמבולנס מומלץ שתפנו ותיגשו בהקדם האפשרי ובאופן עצמאי לגורם רפואי מוסמך לצורך ביצוע בדיקה רפואית.

ככל שתפנו ותדווחו מוקדם יותר ובאופן מקיף לגורמי הרפואה על הפגיעות שנגרמו לכם, כך ניתן יהיה להוכיח יותר בקלות את הקשר שבין הנזקים שנגרמו לכם לבין תאונת דרכים- משאית שעברתם, בעת הגשת תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח.

 

שמרו מסמכים רפואיים

הקפידו לשמור כל מסמך שמעיד על ביצוע בדיקה ואישורים רפואיים שהינם רלוונטיים לאירוע. בנוסף, שמרו תיעוד של ההוצאות השונות שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה, דוגמת בדיקות רפואיות, טיפולים ושירותים שונים והוצאות על נסיעות.

 

פנייה לייעוץ משפטי

הדבר החשוב ביותר במקרה של מעורבות בתאונת דרכים הינו לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין בעל ניסיון ובקיאות בתחום.

לסיכום, עורך דין תאונות דרכים ותאונות משאית יבצע עבורכם כמה שירותים חיוניים וייבחן בצורה מקצועית ומקיפה את זכאותכם לפיצויים מול כל הגופים הרלוונטיים, הרשויות וחברות הביטוח ובאופן כללי, הליווי המשפטי והייעוץ המקצועי יגדילו באופן משמעותי את הסיכויים שלכם לקבלת סכום הפיצוי המקסימלי כפי שמגיע לכם, על פי החוק.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

עו"ד יוליה שנקר בפייסבוק | עו"ד יוליה שנקר באינסטגרם | מייל אישי: yulia@shenkarlaw.com

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק