לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

Untitled-1

סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים משתנה במקרים שונים. במקרה שהתרחשה תאונת דרכים, כל אדם המעורב בתאונת הדרכים ונפגע בה רשאי לתבוע את חברת הביטוח לקבל פיצויים על תאונת דרכים. פיצויים על תאונת דרכים מחושבים על פי גורמים שונים ותלויים ברמת הנזקים שנגרמו לנפגע בתאונת הדרכים. ריכזנו לכם מידע בנוגע לפיצויים על תאונת דרכים.

עברנו תאונת דרכים – מה לעשות?

כאשר עוברים תאונת דרכים, הדבר החשוב ביותר והראשון שעליכם לעשות הוא לקבל טיפול רפואי, ובמקרה הצורך גם טיפול נפשי. כאשר אתם מגיעים לקבל טיפול רפואי, חשוב מאוד לפרט את כלל הפגיעות שחוויתם ולהקפיד לציין כי הפגיעות נגרמו בעקבות התאונה.

ציון כלל הפגיעות והעובדה כי הן נגרמו מהתאונה חייבים להירשם בסיכום הרפואי על מנת שתוכלו לקבל עליהם פיצוי. לכן, עניין התיעוד חשוב מאוד כאשר מדובר בתאונות דרכים.

כיוון, שבמידה ונפגעתם ברגל אך הדבר לא מצוין בסיכום הרפואי, חברת הביטוח יכולה לטעון כי לא נפגעתם ברגל ולהימנע מתשלום פיצויים על פגיעה זו.

למי פונים?

במידה והתרחשה תאונת דרכים ואנו רוצים לקבל עליה פיצויים עלינו להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שלנו. כלומר, במידה ונסעתם ברכב לא שלכם, עליכם לתבוע את חברת הביטוח של הרכב בו נסעתם.

אם נסעתם ברכב שלכם עליכם לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שלכם. במידה ומדובר בהולך רגל יש להגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב שפגע בו.
מה עושים אם הרכב אינו מבוטח? במקרה כזה עליכם להגיש תביעה לקרנית (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

כיצד מגישים תביעה נגד חברת הביטוח?

על מנת להגיש תביעת נזיקין אזרחית נגד חברת הביטוח, מומלץ לפנות לעורך דין שתחום ההתמחות שלו הוא בדיני נזיקין. על מנת שהתביעה תצליח וסכום הפיצויים שתקבלו יהיה גבוה, צריך לאסוף מסמכים שונים המעידים על ההוצאות שנגרמו בעקבות תאונת הדרכים.

בין המסמכים יש לאסוף דוחות רפואיים, קבלות על הוצאות שונות ועוד.יש לקחת בחשבון כי תביעה בבית משפט עלולה להימשך שנים רבות. לכן, שימו לב כי לעתים תוכלו לדרוש תשלום תכוף.

תשלום תכוף הוא תשלום על חשבון הסכום שיפסק בסוף התביעה כבר בתחילת ההליך המשפטי. לפני דרישת תשלום תכוף מומלץ לפנות לייעוץ משפטי.

כיצד מחשבים את סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים?

פיצויים על תאונת דרכים תלויים בנזקים השונים שנגרמו לתובע הפיצויים בעקבות התאונה. כלומר מה אחוזי הנכות, מה שכרו, אילו טיפולים היה צריך ואילו טיפולים יצטרך לקבל בעתיד, אילו נזקים נגרמו לו בדגש על הוצאות כספיות ועוד.

הנזקים נבדקים בהתאם לפרמטרים הבאים

הפסד השתכרות והפסדי פנסיה בעבר או בעתיד

כלומר, פיצויים שניתנים על הפסד השכרות התובע בעקבות התאונה. בעבר הדבר מתייחס ליום הפגיעה ועד יום הגשת התביעה. לעומת זאת בעתיד הפיצויים יינתנו בהתאם לנכות הרפואית והתפקודית שנקבעה לתובע הפיצויים.

הפיצויים לעתיד יחושבו על פי השתכרות התובע טרם התאונה, ומה השתכרותו אחריה.

הוצאות נסיעה בעבר ובעתיד

כלומר, פיצויים שניתנים על כלל ההוצאות השונות. בעבר הדבר מתייחס להוצאות שהוציא התובע בעקבות התאונה – שימוש בתחבורה ציבורית, אם הנסיעות שביצע היו לשם טיפולים רפואיים ועוד.

בעתיד הדבר מתייחס להוצאות עתידיות ומחושב על פי הערכת ההוצאות העתידיות שיצטרך להוציא התובע בעקבות התאונה.

הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד

כלומר, פיצויים הניתנים על כלל ההוצאות הרפואיות, הטיפולים, הבדיקות, רכישת תרופות ועוד. בעבר, הדבר מתייחס להוצאות הרפואיות שהוצאו עד מועד הגשת התביעה.

בעתיד, הדבר יחושב על פי הערכת של הטיפולים וההוצאות הרפואיות שיצטרך התובע בעתיד.

עזרת הזולת בעבר ובעתיד

כלומר, פיצויים הניתנים על כלל התשלומים וההפסדים הכספיים של התובע בעקבות היעזרות באחרים.

פיצוי זה כולל הפסד ימי עבודה של קרובי התובע, תשלומים לאחרים בשביל ניקיון, הסעות, סידורים ועוד.

בעבר הדבר יתייחס לעזרת הזולת שהתקבלה עד מועד הגשת התביעה. בעתיד, הפיצויים יחושבו על הפי הערכת כלל הסיוע שיידרש לתובע בעתיד.

כאב וסבל ואובדן הנאות החיים

כלומר, פיצויים הניתנים על הסבל שנגרם לתובע בעקבות התאונה. זהו נזק לא ממוני. פיצוי זה יחושב על פי נוסחה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הכוללת שקלול של גיל, אחוזי נכות וימי אשפוז.

כיצד בוחרים עורך דין?

על מנת לבחור בעורך דין המתאים ביותר שיגדיל את סכום הפיצויים על תאונת דרכים, יש לבחור בעורך דין המומחה בדיני נזיקין. מעבר לכך, חשבו האם אתם מעדיפים בחברת עורכי דין גדולה או בעורך דין המעניק יחס אישי יותר. לכל אחד מהם יש יתרונות שונים.

מה שכר הטרחה שיש לשלם?

במידה ובחרנו לעבור את התהליך עם סיוע משפטי של עורך דין, עלינו לשלם לו בסוף התהליך שכר טרחה. שכר הטרחה למעשה משולם על ידי חברת הביטוח אותה תבענו ומוגבל בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לתעריף מקסימלי. שכר הטרחה מחושב כאחוז מסוים מסכום הפיצוי הסופי שישולם לנפגע ועד לתעריף המירבי שנקבע.

שכר הטרחה לא יעלה על:

8% מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע, במקרה בו הושגה פשרה מחוץ לבית המשפט, לפני הגשת תביעה.
11% מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע, במקרה בו הושגה פשרה, לאחר הגשת התביעה אך לפני מתן פסק דין.
13% מהסכום שנפסק לטובת הנפגע, במקרה בו ניתנה החלטת שופט לגבי גובה הפיצוי.
לכלל הסכומים יתווסף מע"מ כחוק והוצאות משפט.

מה היה לנו עד כאן?
עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק