לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תאונת דרכים בדרך לעבודה

Untitled-1

תאונות דרכים הן לצערנו לעיתים רבות בלתי נמנעות, במקרה ונקלעתם לתאונת דרכים בדרך לעבודה חשוב שתדעו את כל הזכויות שלכם משום שיתכן מאד ואתם מוגדרים כנפגעי תאונת עבודה וזכאים למגוון זכויות רפואיות וכספיות. תופתעו לגלות שתחום תאונות העבודה הוא רחב ומקיף, ויתכן שגם אם הייתם בדרככם לעבודה או בדרך חזרה ממנה תהיו זכאים על פי חוק לפיצויים ותגמולים. 

תאונה בדרך לעבודה

תאונה בדרך לעבודה מוגדרת כתאונת עבודה לכל דבר ועניין וזאת משום שעל פי חוק, תאונת עבודה היא תאונה שנגרמה בזמן העבודה, תוך כדי העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. אם נקלעתם לתאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה חשוב וכדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה שיכול להגיד לכם אם אכן התאונה שלכם מוגדרת כתאונת עבודה. אם לדוגמה בדרך חזרה מהעבודה עצרתם לעשות סידורים אישיים יתכן והתאונה אינה נחשבת תאונת עבודה

תאונה בתחבורה ציבורית (אוטובוס, רכבת, מונית)

עובד שנקלע לתאונת דרכים בתחבורה ציבורית בדרכו לעבודה יתכן ויוכל לתבוע גם את ביטוח החובה של הרכב הפוגע, לדוגמה חברת האוטובוסים, וגם את ביטוח לאומי. תאונה בתחבורה ציבורית מוגדרת גם כאשר הנפגע השתמש בתחבורה הציבורית בעצמו וגם אם נפגע על ידי התחבורה הציבורית כהולך רגל.

תאונה בהליכה לעבודה

במידה ונקלעתם לתאונה בעודכם הולכים ברגל למקום עבודתכם, תוכלו לנסות לתבוע גם את חברת הביטוח של כלי הרכב שפגע בכם, לדוגמה חברת הביטוח של הרכב הפרטי שפגע בכם במעבר החצייה, וגם את ביטוח לאומי.

תאונה ברכיבה על אופניים בדרך לעבודה / קורקינט / אופניים

גם במקרה ונסעתם על כלי קטן בדרך לעבודה, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע ואת ביטוח לאומי כנפגעי תאונת עבודה.

תאונה ברכיבה על אופניים בדרך לעבודה

תאונה בדרך לעבודה בעזרת רכב פרטי

אם נקלעתם לתאונה בעודכם נוסעים ברכב הפרטי שלכם, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח הפרטית שלכם המבטחת את ביטוח החובה בנוסף לביטוח לאומי.

תאונת עבודה בקארפול (נסיעה משותפת)

גם במקרה של נסיעה בקארפול, מי שמבטח את הנוסעים הוא ביטוח החובה של הרכב הנוסע על כל נוסעיו ואין צורך בביטוח חובה מיוחד לנסיעות מסוג זה. לכן גם במקרה כזה, מי שנפגע בתאונת דרכים בזמן שנסע בנסיעה משותפת יוכל לתבוע גם את ביטוח החובה של הרכב בו נסע וגם את ביטוח לאומי.

למה זכאים נפגעים בתאונות דרכים בדרך לעבודה?

עובד שנקלע לתאונה בדרכו למקום עבודתו או בדרך חזרה ממקום עבודתו לבית, והתאונה שלו הוגדרה על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה, יוכל לקבל פיצויים ותגמולים מהמוסד לביטוח לאומי. כמו כן, אותו עובד יוכל להגיש תביעה לבקשת פיצויים מחברת הביטוח שביטחה את הרכב המעורב בתאונה באמצעות ביטוח החובה.

דוגמא למקרה המזכה

עובד שהוגדר כנפגע בתאונת דרכים שמוגדרת כתאונת עבודה יוכל לתבוע את ביטוח לאומי בבקשה לקבל דמי פגיעה המשולמים בתקופה שמנוע מלעבוד, ובהמשך יכול לתבוע בבקשה לקבל מענק נכות או קצבת נכות זמנית או קבועה, בהתאם לעוצמת הפגיעה, אחוז הנכות ומשך הנכות שהוגדרה.

האם ניתן להגיש 2 תביעות?

יחד עם זאת, אמנם הנפגע יכול להגיש שתי תביעות, אחת לביטוח הרכב ואחת לביטוח לאומי אך החוק מגביל את הפיצוי משני הגורמים יחד כדי למנוע מצב שהנפגע מתעשר שלא כדין בעקבות תאונה שכזו. אם נפגעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה כדי לבדוק גם את הזכויות הסוציאליות שלכם ממקום העבודה בתקופה שאינם יכולים לעבוד וגם אם ישנם ביטוחים פרטיים נוספים שכדאי לתבוע.

מה עושים במקרה של מוות?

במידה וחלילה עובד נפטר כתוצאה מתאונת דרכים בדרך לעבודה, ישנן זכויות שבני משפחתו זכאים להן כמו מענקים, דמי מחייה, קצבת שארים ועוד.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין?

התשובה הקצרה תמיד, התשובה הארוכה היא שבכל הנוגע לתאונות עבודה מדובר בנושא מורכב ובירוקרטי. במידה ונקלעתם לתאונת דרכים בדרך לעבודה חשוב שתבחרו באסטרטגיה שתשיג לכם את מקסימום הפיצוי האפשרי על פי חוק ואת כל הזכויות המגיעות לכם ולשם כך צריך להכיר לעומק ולפרטי פרטים את כל הליכי התביעה הן מול הביטוח הלאומי, חברות הביטוח ובתי המשפט.

דוגמא להגשת תביעה

הגשת תביעה לביטוח לאומי לפני שמוגשת תביעה לחברת הביטוח יכולה לקצר תהליכים משום שוועדה של ביטוח לאומי היא זו שתקבע את דרגת הנכות גם ככה.

מי מוגדר כעובד שנפגע בתאונת עבודה?

עובדים שכירים שמשולם עבורם ביטוח לאומי או עובדים עצמאיים שמשלמים עבור עצמם מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה ויכולים לקבל פיצויים במקרים של תאונות עבודה. תחת הגדרה זו נכללים גם עובדים ששכרם נקבע בחוק כמו לדוגמה חברי כנסת, חיילים בשירות קבע, אסירים ועצירים המצבעים עבודות שירות, מי שנמצא בהכשרה מקצועית או שיקום מקצועי ועוד. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין לגבי תנאי הזכאות.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק