לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תביעה בגין תאונת מדרכה

Untitled-1

לעתים קרובות אנשים נופלים ברחוב כתוצאה ממפגע המצוי באחריות העירייה. תאונות אלה מכונות "תאונות מדרכה" והתביעה לרוב מוגשת כנגד הרשות המקומית שבשטחה ובאחריותה המפגע שגרם לפציעה או כנגד גורם אחר שבאחריותו מצוי המפגע (לדוגמה שוחות של חברת חשמל, בזק וכיו"ב). במקרה של פגיעה בתאונת מדרכה ניתן ואף רצוי להגיש תביעה כנגד הגורם האחראי לקבלת פיצוי מקסימלי בגין הנזקים שנגרמו לנפגע.

 

הגורמים לתאונת מדרכה

ישנן מגוון סיבות שעלולות לגרום לפגיעה בתאונת מדרכה. דוגמאות למכשולים ומפגעים ברחוב שגורמים לתאונת מדרכה הם: הפרשי גבהים באבני המדרכה, מדרכה או כביש שבורים, שורשים שגורמים להתרוממות המדרכה ולאי-יושר, מדרגות שבורות, הצטברות פסולת שלא פונתה ומהווה מפגע בטיחותי וסכנה להולכי רגל ועוד. חשוב להבהיר ולדעת שהמפגעים אלה שנמצאים באחריות העירייה, בהחלט עשויים לזכות אתכם לקבל פיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה.

חשוב לדעת שלא מדובר בחובה מוחלטת החלה על העירייה שבה התרחשה התאונה. התובע נדרש לבסס ולהוכיח את טענותיו, שכן ישנם מקרים ומצבים שבהם הנפילה אינה נובעת ממפגע בטיחותי שנוצר בשל רשלנות גורם כלשהו בעירייה או מי מטעמה. על מנת להוכיח את הטענות ולהציג לבית המשפט ראיות מוצקות, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות מדרכה מנוסה ומקצועי.

 

החשיבות בקבלת ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין תאונות דרכים

במידה ונפגעתם בתאונת מדרכה ברחוב, אתם רשאים וביכולתכם לפנות לעירייה בדרישה לקבל ממנה פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לכם. ברוב המקרים, העירייה תדחה את הדרישה ותסרב לשלם לכם וזאת בטענה שהנפילה לא נבעה כתוצאה ממכשול שקשור אליה או לגורם כלשהו מטעמה, אלא כתוצאה מחוסר תשומת לבכם, הליכה לא זהירה והתנהלותכם בלבד. גם במקרים שבהם העירייה תסכים להכיר באחריות שלה להיווצרות מפגע או סיכון מסוים, ואף תציע פיצוי מסוים, הרי שגובה הפיצוי שהיא תציע לנפגע יהיה נמוך מאוד ביחס לגובה הפיצוי שעורך הדין יכול לקבל עבורכם.

מסיבה זו, ישנה חשיבות רבה לפנות לעורך דין תאונות דרכים מנוסה ומיומן בהליך הגשת תביעה בגין תאונות. בין אם כבר פניתם לעירייה לאחר שנפגעתם בתאונת מדרכה אך נדחיתם או שהוצגה בפניכם הצעת פשרה נמוכה ובין שטרם פניתם לגורם והרשות האחראים, הרי שבכל מקרה, לאחר נפילה כתוצאה מתאונת מדרכה בשל מפגע כלשהו ברחוב, רצוי ומומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונת מדרכה מקצועי ומנוסה.

 

כיצד יש לנהוג לאחר מעורבות ופגיעה בתאונת מדרכה?

  • מומלץ וחשוב לצלם ולתעד את מקום הפגיעה – זירת התרחשות התאונה והנפילה.
  • בכל מקרה של נפילה במדרכה ברחוב, חשוב לצלם את המכשול שגרם לנפילתכם ואת מקום הנפילה.
  • את הצילום רצוי לבצע במועד שאירעה התאונה וזאת במידת האפשר או במועד סמוך ככל הניתן לאחר התאונה.
  • רצוי לשמור את הפרטים האישיים של עדים לאירוע במידה והיו כאלה וכמובן ליצור קשר ולהודיע בהקדם למוקד העירוני על התרחשות התאונה ואירוע הנפילה. רצוי לדווח למוקד העירוני לאחר התייעצות עם עורך דין תאונות מדרכה.
  • תיקון של המפגע לאחר שהעברתם את הדיווח שלכם לגבי האירוע וקיומו של המפגע, עשוי לסייע לכם בתביעתכם.
  • חשוב לפנות באופן מיידי וסמוך ככל הניתן לאחר האירוע לקבלת טיפול רפואי ולשמור את כל האישורים והמסמכים הרפואיים והקבלות שמעידות על נזקים והוצאות שנגרמו לכם בעקבות הפגיעה בתאונת המדרכה. בתי המשפט במדינת ישראל מייחסים חשיבות רבה לתיאור מדויק וברור של נסיבות התרחשות התאונה, גם כפי שיוצג במסמך הרפואי הראשון שניתן על ידי גורם רפואי ראשוני שמטפל בנפגע – בניזוק בתאונת מדרכה.

מיצוי זכויותיכם מול הגורם האחראי והמוסד לביטוח לאומי

בכל מקרה של תאונת מדרכה שארעה בדרך מביתכם לעבודה או בחזרה מעבודה לבית כדאי לבדוק אפשרות להגשת תביעה במוסד לביטוח לאומי בענף נפגעי עבודה וזאת על מנת למצות את זכויותיכם ולקבל את מלוא הפיצוי שמגיע לכם.

במידה שהתאונה התרחשה בדרך למקום העבודה, במהלך העבודה או בדרך חזרה ממנה, כדאי לבדוק באמצעות עורך הדין שמלווה אתכם, בנוגע לאפשרות לקבל הכרה באירוע תאונת המדרכה כתאונת עבודה ולקבל פיצוי גם במוסד לביטוח לאומי.

ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי מידי מומחים

משרד עורכת הדין ונוטריון יוליה שנקר מספק ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים משפטיים מקצועיים בתחומים רבים בדגש על הגשת תביעה בגין תאונות דרכים, נזיקין וביטוח. צוות המשרד יעניק לכם מעטפת שירותים משפטית רחבה בכל הנוגע לתביעות תאונת מדרכה, תאונות עבודה, תאונות רחוב, תאונת אוטובוס, תביעות נזקי גוף ואובדן כושר עבודה. בכל שאלה, פנייה ובקשה, אנו עומדים לרשותכם ונשמח להעניק לכם מענה מקצועי ביחס אישי עד להשגת התוצאה המשפטית הטובה ביותר עבורכם, קבלת הפיצוי המקסימלי ומיצוי זכויותיכם.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק