לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תאונת עבודה בחו"ל

Untitled-1

תושב ישראל הנפגע במהלך עבודתו בחו"ל יכול לקבל דמי פגיעה לנפגעי עבודה מביטוח לאומי, כל עוד הוא עומד בתנאי הזכאות לגמלאות נפגעי עבודה. דמי פגיעה הם תשלום מהמוסד לביטוח לאומי המשולמים עבור מבוטח שנפגע בעבודתו כפיצוי על אובדן שכר או הכנסה, ובתנאי שהעובד לא מסוגל לעבוד בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת כתוצאה מהפגיעה. 

מה הזכויות המגיעות לכם במקרה של תאונת עבודה בחו"ל? למי לפנות במקרה של תאונת עבודה בזמן שהייה בחו"ל? מה חשיבות הייעוץ של עורך דין תאונת עבודה? עו"ד יוליה שנקר מסבירה לנו מה לעשות אם נפגעים בתאונת עבודה בחו"ל.

 

סוגי תאונת עבודה בחו"ל

כדאי לדעת כי ההגדרה של תאונה עבודה נקבעה בחוק כתאונה שאירעה תוך כדי ו/או עקב העבודה, לרבות תאונה שהתרחשה בדרך לעבודה וממנה בחזרה. תאונת עבודה בחו"ל עשויה להיחשב לפגיעה בעבודה ולהקנות זכאות לתשלום דמי פגיעה, אם העובד מבוטח בביטוח לאומי. אם העובד הישראלי עובד בחו"ל והמעסיק לא משלם עבורו דמי ביטוח לאומי, יש לבדוק מה הזכויות של העובד בהתאם למיקום התאונה והחוקים המחייבים באותה מדינה, כולל כיסוי ביטוחי שהמעסיק רכש עבור עובדיו.

 

יש סוגים שונים של תאונות עבודה המתרחשות בחו"ל:

תאונת דרכים

תאונה המתרחשת בדרך לעבודה, במהלך העבודה עצמה או בדרך חזרה ממקום העבודה.

 

נפילה או החלקה

התאונה נגרמה עקב נפילה של העובד הישראלי במהלך עבודתו בחו"ל, נפילות והחלקה הגורמות לפציעה בזמן העבודה הן תאונות נפוצות יחסית.

 

תאונת עבודה בזמן שהייה בחו"ל

עובד הנשלח לחו"ל מטעם המעסיק מבוטח בביטוח לאומי, לכן בזמן השהייה שלו בחו"ל, אם העובד נפגע במהלך עבודתו במדינה זרה, הוא זכאי לקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי.

 

תאונת עבודה בזמן טיול לחו"ל

במקרים מסוימים המוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה עבודה שנגרמה בזמן טיול לחו"ל שאורגן ותוכנן על ידי המעסיק, כל עוד הטיול היה חלק מהפעילות העסקית או שהטיול שירת אינטרס כלשהו של המעסיק.

זו סוגיה משפטית מורכבת מאחר שבית הדין הארצי לעבודה נוטה לקבל את עמדת המוסד לביטוח לאומי ולשלול זכאות לדמי פגיעה במקרה של תאונה שנגרמה במהלך טיול לחו"ל, לכן חשוב לפנות לייעוץ ולליווי משפטי על ידי עורך דין תאונת עבודה.

 

מעסיק ישראלי או מעסיק זר

ישראלים רבים עובדים בחו"ל, בדרך כלל הם מועסקים בחברה הנמצאת בבעלות ישראלית, על כן המעסיק משלם עבורם דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות. במקרה של תאונת עבודה בחו"ל כאשר עובדים אצל מעסיק ישראלי, יש להגיש תביעה לקבלת פיצוי ודמי פגיעה מעבודה למוסד לביטוח לאומי. את התביעה מגישים כאשר חוזרים ארצה.

יחד עם זאת, בביטוח לאומי מקציבים 90 יום להגשת תביעה בגין תאונת עבודה, מיום קרות התאונה. העובד ששוהה בחו"ל חייב להגיש את התביעה בזמן, אך אם הוא מאושפז וזקוק לניתוח או לטיפול רפואי ממושך ייתכן והוא לא יוכל להגיש את התביעה במסגרת הזמן שנקבעה.

במקרה זה כדאי לברר מול הקונסוליה הישראלית במדינה בה שוהים האם ניתן להגיש את התביעה באמצעותה כאשר נמצאים בחו"ל. אם אין אפשרות, חשוב להגיש את התביעה מיד לאחר שהעובד שב ארצה.

אם המעסיק הוא זר, והעובד שילם דמי ביטוח לאומי, העובד זכאי לקבל פיצוי בגין תאונת עבודה, בדיוק כמו נפגעי עבודה בישראל. אם העובד לא שילם לביטוח לאומי באפשרותו לתבוע את המעסיק, בהתאם לחוקי המדינה וסוג הכיסוי הביטוי שהמעסיק רכש עבור עובדיו.

 

מה לעשות לאחר תאונה עבודה בחו"ל?

בכל מקרה שבו מעורבים בתאונה עבודה שהתרחשה בחו"ל מומלץ לפנות לבית חולים קרוב על מנת לערוך בדיקה ובהתאם לצורך לקבל טיפול רפואי.

חשוב לזכור כי יש תאונות עבודה שבהן הנזק הגופני או הנפשי מתחיל רק לאחר כמה ימים או שבועות, לכן תמיד כדאי לעבור בדיקה רפואית. כמו כן, יש לתעד את פרטי התאונה שקרתה בחו"ל, כולל צילום מקום האירוע, צילום של נזקי גוף, רישום של פרטי האירוע וכדאי להוסיף פרטי עדים לתאונה.

כמו כן, חשוב לשמור על כל המסמכים הקשורים לתאונת העבודה, כולל מסמכים רפואיים, צילומי הדמיה, דו"ח מהמשטרה, טופס הזמנת אמבולנס אם רלוונטי, חשבוניות וקבלות בגין תשלומים עבור הוצאות רפואיות ותרופות ועוד.

כדאי לפנות בהקדם לייעוץ משפטי הניתן על ידי עורך דין תאונות עבודה. עורך הדין המנוסה יטפל בהגשת התביעה בארץ ובנוסף הוא ינחה את העובד הנפגע כיצד להתנהל נכון על מנת לממש את מלוא הזכויות המגיעות לו על פי דין.

 

זכאות לדמי פגיעה

עובד שנפגע בתאונת עבודה בחו"ל זכאי לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי בהתקיים התנאים הבאים:

  • העובד מבוטח בביטוח נפגעי עבודה.
  • העובד נפגע בתאונה עבודה.
  • העובד המציא לביטוח לאומי תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה הכוללת את האבחנה הרפואית ומשך התקופה שבה הוא לא היה מסוגל לעבוד.
  • העובד שנפגע לא עבד כתוצאה מהפגיעה.

זקוקים לייעוץ משפטי בנושא תאונות עבודה בחו"ל? מעוניינים להגיש תביעה כדי לקבל פיצוי ו/או דמי פגיעה בגין תאונת עבודה שקרתה בחו"ל? משרד עורכת דין יוליה שנקר ישיג עבורכם את התוצאה המשפטית הטובה והמדויקת ביותר עבורכם. צרו קשר עוד היום באמצעות הטלפון או השאירו פרטים ליצירת קשר כאן באתר!

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו. מומלץ לפנות לעורך דין לצורך ייעוץ מקצועי, ייצוג וליווי משפטי.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק