לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

ביטוח לאומי

Untitled-1

מהו המוסד לביטוח לאומי? מדוע חשוב לפנות לייעוץ משפטי ולליווי מקצועי של עו"ד ביטוח לאומי? איך לנהל נכון תביעות ביטוח לאומי? איך מגישים תביעה בגין תאונת עבודה, מחלת מקצוע, תאונת דרכים הנחשבת כתאונה עבודה וכדומה? מה לעשות אם התביעה נדחתה על ידי המוסד לביטוח לאומי? כיצד לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי תקנות הביטוח הלאומי?

עו"ד יוליה שנקר מתמחה בניהול תביעות מול המוסד לביטוח לאומי והכנה לקראת הוועדה הרפואית, לענייני נפגעי תאונות עבודה, מחלות מקצוע, מיקרוטראומה וקביעת נכות מעבודה או נכות כללית, ובמימוש זכויות המגיעות לנפגעי פעולות איבה, הורים לילד נכה, גיל שלישי, זכויות רפואיות ועוד. 

 

המוסד לביטוח לאומי – רקע כללי

המוסד לביטוח לאומי פועל מתוקף חוק הביטוח הלאומי שאושר בכנסת בשנת 1953. המוסד לביטוח לאומי נחשב לאחד מעומדי התווך במדיניות החברתית במדינת ישראל ותפקידו להבטיח בסיס כלכלי לקיומן של אוכלוסיות חלשות, יחידים ומשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית. 

בנוסף, תפקידו לספק קצבאות וגמלאות לזכאים, למשל הבטחת הכנסה וקצבת נכות כללית (זמנית או קבועה), לסייע בשיקום ובהכשרה מקצועית לאוכלוסיות שונות כמו נכים, נפגעי פעולות איבה ואלמנות, וביטוח לאומי מציע שירותי ייעוץ וסיעוד לקשישים.

 

ביורוקרטיה מורכבת, מייגעת ומתישה

אזרחים רבים נאלצים לפנות לביטוח לאומי על מנת לממש זכויות המגיעות להם על פי חוק. האזרח מתקשה להתמודד לבד מול עוצמתו של המוסד לביטוח לאומי, ולא פעם הוא ניצב חסר אונים מול הגוף שאמור לסייע לו דווקא בשעה הכי קשה בחייו.

כאשר מנסים להגיש תביעה ולעמוד על הזכויות שמגיעות לאזרח מביטוח לאומי, יש להתמודד עם בירוקרטיה מורכבת ומסובכת, חוקים מורכבים, תקנות קשות להבנה, ולעיתים יש לעבור ועדה רפואית. אם מנסים להתמודד לבד מול ביטוח לאומי הדבר עשוי להיות בעוכרינו מאחר שנדרש ידע, ניסיון רב והכרות עם החוקים והתקנות כדי לממש את מלא הזכויות.

לכן, אין לוותר על ליווי משפטי של עורכת דין לביטוח לאומי, וחשוב לבחור נכון את עורכת הדין כדי לבחון את הזכויות המגיעות לאזרח, למלא נכון את הטפסים הרבים, לבחון את היתכנות וכדאיות הגשת התביעה ולמקסם פיצויים.

 

מהן הסיבות העיקריות לפנייה ולהגשת תביעות ביטוח לאומי?

יש מגוון סיבות לפנייה ולהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי, הסיבות העיקריות הן:

תאונות עבודה – ניתן להגיש תביעה בעזרת עורך דין ביטוח לאומי כדי לממש דמי פגיעה, טיפול רפואי ללא עלות ולהגיש תביעת נכות מעבודה. עו"ד ביטוח לאומי נחוץ גם כאשר מגישים תביעה להכרה בתאונת דרכים כתאונת עבודה.

מחלות מקצוע – ניתן להגיש תביעה בגין מחלת מקצוע או מיקרוטראומה. סעיף 85 לחוק הביטוח הלאומי מגדיר וקובע את מחלות המקצוע, ובתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח מפני פגיעה בעבודה) יש בתופסת השנייה רשימה של מחלות בגינן ניתן לקבל דמי פגיעה, קצבת נכות מעבודה, פיצוי כספי חד פעמי וזכויות אחרות. אם המחלה אינה מופיעה ברשימה בוחנים אפשרות להכרה בפגיעה על פי עקרון המיקרוטראומה.

תביעת נכות כללית – תביעה לקבלת נכות כללית בעקבות פציעה או מחלה, בהתאם לקריטריונים שנקבעו. יש לעבור ועדה רפואית לקביעת דרגת הנכות, ולא פעם רק בעזרת עורך דין ערעור ביטוח לאומי משיגים את אחוזי הנכות ומממשים את מלוא הזכויות.

ילד נכה – המוסד לביטוח לאומי משלם גמלת ילד נכה, בהתאם לקריטריונים.  

נפגעי פעולות איבה – מבוטחים המוגדרים כנפגעי פעולות טרור או איבה ובני משפחותיהם זכאים לתגמולים כספיים ולמגוון הטבות משתלמות, שלא כדאי לפספס.

גיל שלישי – קצבת אזרח ותיק, גמלת אזרח ותיק מיוחדת, מענק חימום, קצבת סיעוד לקשישים בגיל הפרישה בכסף ו/או בשירותי סיעוד.

נפגעי תאונות – דמי  תאונה או קצבה למשך 90 ימים.

זכויות רפואיות – קבלת מימון לטיפול רפואי ולשיקום במקרה של מחלות קשות כמו סרטן, טרשת נפוצה, ALS, קרוהן, פוליו, קצבת תלות בעזרת הזולת, הריון, לידה ועוד. 

 

הליך הגשת תביעה לביטוח לאומי

כדי לממש זכויות ולקבל קצבאות, פיצויים והטבות המגיעות לפי חוק, יש להגיש תביעה מסודרת למוסד לביטוח לאומי. זהו שלב קריטי מאחר שיש למלא ולהגיש את הטפסים הנכונים והרלוונטיים, לגבות את התביעה בעזרת מסמכים ואישורים, חוות דעת של מומחים וכדומה. 

במקרים מסוימים ובהתאם לסוג ומהות התביעה, יש להגיע לבדיקה על ידי ועדה רפואית בביטוח לאומי, הוועדה בודקת כל מקרה לגופו ותפקידה לקבוע את אחוזי הנכות, בהתאם לקריטריונים ותקנות הביטוח הלאומי (ספר הליקויים). כדי לצלוח את הוועדה הרפואית חשוב להיערך נכון לקראת הבדיקה, וכדאי להיעזר בשירות מקצועי הניתן על ידי עורך דין ביטוח לאומי. חשוב לפנות למומחים כדי לקבל חוות דעת מקצועית המשפרת את הסיכוי לקביעת נכות ולקבל קצבה או פיצוי, ויש לאסוף מסמכים ואישורים, לתעד את מקום הפגיעה בהתאם למקרה והאירוע ועוד, לכן אין לוותר על ייעוץ וליווי מקצועי של עורכת דין לביטוח לאומי יוליה שנקר.

 

הגשת ערעור – לא להתייאש

ידוע כי הוועדות הרפואיות בביטוח לאומי מקשות על המבוטחים, ולא פעם הן מקבלות החלטות שגויות. לכן, אין צורך להתייאש ובעזרת עורך דין ערעור ביטוח לאומי ניתן להגיש את הערעור לוועדה הרפואית הרלוונטית, ובהתאם למקרה יש אפשרות להגיש תביעה גם לבית הדין לעבודה.

לסיכום, מומלץ שלא להתמודד לבד מול המוסד לביטוח לאומי וכדי לממש את מלוא הזכויות שמגיעות לאזרח הקטן חשוב לפנות לייעוץ משפטי ולקבל ליווי צמוד של עורך דין המתמחה בנושא.

משרד עו"ד יוליה שנקר ישיג עבורכם את התוצאה הטובה והמדויקת ביותר עבורכם. צרו קשר עוד היום באמצעות הטלפון או השאירו פרטים ליצירת קשר כאן באתר!

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו. מומלץ לפנות לעורך דין לצורך ייעוץ מקצועי, ייצוג וליווי משפטי.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק