לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

ייפוי כוח מתמשך

Untitled-1

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מעניק לכל אדם בגיר את היכולת לקבוע מי וכיצד יטפלו בו בעתיד במידה והוא יגיע למצב שהוא לא יכול לטפל בעצמו או לדאוג לעצמו בשל מחלה, תאונה או כל סיבה אחרת שיכולה לפגוע בכושר השיפוט שלו. מדובר על מסמך שבו האדם ממנה מיופי כוח שיפעלו עבורו בתחומים שונים בחייו בהתאם להחלטתו.

 

ייפוי כוח מתמשך – כיצד עורכים אותו?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך שבו הממנה מחליט על מיופה כוח שרשאי לפעול בשבילו בעתיד במידה ולא יוכל לקבל החלטות בעניינים האישיים שלו בעצמו. הממנה הוא זה שיחליט על איזה עניינים הוא מעוניין לתת ייפוי כוח ורק הוא יכול להחליט האם לתת למיופה הכוח ייפוי בכל נושאיו האישיים או רק בנושאים מסוימים.

 

חתימה בנוכחות עורך דין

מיופה הכוח נדרש לחתום על המסמך המדובר בפני עורך דין שמוסמך לערוך ייפוי כח מתמשך וכך לאשר את תוכן ייפוי כוח מתמשך שהוא חפץ בו וכן את ההנחיות המקדימות שלו. חשוב מאוד להבין כי מיופה הכוח יהיה מוכרח לפעול בהתאם להוראות שהממנה נתן לו ובתנאי כמובן שההוראות המדוברות יהיו רלוונטיות לביצוע וחוקיות ועל כן, אם ההוראות בניגוד לחוק או שהן יפגעו בממנה ייפוי כוח מתמשך, יהיה על מיופה הכוח לגשת לבית המשפט ולקבל שם הנחיות חדשות שבאמצעותם יוכל לפעול בהתאם לחוק.

 

 

פרמטרים שחשוב לשים עליהם דגש בעריכת ייפוי כוח מתמשך

בכדי שענייני הממנה יתנהלו כפי שהוא מעוניין, עליו להשאיר הוראות והנחיות מקדימות למיופה. הוראות ייפוי כוח מתמשך חייבות להיות מדויקות מאוד. ישנם כמה דברים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת טרם כותבים ייפוי כוח מתמשך.

 

ייפוי כוח מתמשך שעוסק ברכוש הממנה

ייפוי כוח מתמשך שעוסק ברכוש של הממנה, עליו להחליט על איזה מהרכוש שלו יחליט מיופה הכוח לרבות קרן הפנסיה שלו, הרכוש הפיזי שלו, קופת הגמל שלו ועוד. כמו כן, הממונה יכול לקבוע כי מיופה הכוח יוכל להחליט לגבי שיקול דעתו האישי או בהתאם להנחיות ספציפיות שהוא ישאיר לו בכל הנוגע לרכושו.

 

בריאותו של הממנה

בכל הנוגע לענייניי הבריאות של הממנה, הוא יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך רפואי אשר מתייחס רק לעניינים הרפואיים או שהוא יכול לכלול בייפוי כוח מתמשך כללי גם את העניינים הנוגעים לבריאותו. ייפוי כוח מעין זה יכלול את כל ההיבטים הנוגעים לחייו של הממנה לרבות עניינים פיזיים, חברתיים ונפשיים.

 

מתנות

על ממנה ייפוי כוח מתמשך להחליט על כמות הכסף שהוא מעוניין להעניק למקורבים שלו באירועים או זמנים שונים, כאשר מומלץ להגביל את העניין המדובר ולכתוב הערה המורה לחלק את המתנות הרלוונטיות כל עוד מצבו הכלכלי של הממנה מאפשר זאת.

 

קבלת שכר ומכירת נכסים

במסגרת ייפוי כוח מתמשך ניתן להחליט כי מיופה הכוח יקבל משכורת על עבודתו. במידה והממנה מחליט על כך עליו להחליט גם על גובה התשלום שהמיופה יקבל. בכל אופן המיופה יהיה זכאי להחזרים כספיים על הוצאות שהוא הוציא עבור צרכי הממנה. לגבי מכירת נכסים, הממנה יכול לקבוע בייפוי כוח המדובר שאם יהיה צורך למכור את אחד מנכסיו, הדירה שבה הוא גר לא תימכר.

 

דיור מוגן

הממנה יכול להחליט לאיזה מסגרת אשפוזית הוא מעוניין לעבור במידה וחלה הרעה במצבו. כמו כן, הוא יכול לציין האם הוא מעוניין בבוא העת לעבור לדיור מוגן או שמא הוא מעוניין להישאר בביתו עם טיפול צמוד.

 

מינוי אנשים שיפקחו על עבודת המיופה

הממנה יכול למנות אנשים מיודעים אשר התפקיד שלהם יהיה לפקח על עבודתו של המיופה. האנשים הללו יקבלו דיווחים על החלטות או פעולות שלו או לחילופין יש אפשרות להחליט כי האפוטרופוס הכללי יפקח על מיופה הכוח.

 

מתי יכנס לתוקף ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך יכנס לתוקפו רק במידה ולממנה לא תהיה יכולת לקלוט דברים בעניינים אשר הוא כלל אותם בייפוי כוח, כך לדוגמא: אם כותב הממנה באיזה בית אבות לשכן את הממנה, ייפוי כוח לא יכנס לתוקפו עד אשר הממנה יאבד את היכולת לקבוע בעצמו לאיזה בית אבות ללכת.

 

את מי בלתי אפשרי למנות למיופה כוח?

ישנם אנשים שבלתי אפשרי למנות למיופה כוח בייפוי כוח מתמשך כגון: אדם שמונה לו אפוטרפוס בעצמו, עורך הדין אשר חתום על מסמכי ייפוי כוח מתמשך, אדם שמעניק לממנה טיפול רפואי כהגדרתו בחוק זכויות החולה, טיפול סוציאלי, סיעודי או שיקומי תמורת תשלום בעקיפין או במישרין, כל אדם שמוכרז כפושט רגל או שהוא מוגבל בצורה חמורה לפי חוק השיקים ללא כיסוי לא יהיה יכול להיות מיופה כוח בכל ענייני רכוש, אדם שטרם מלאו לו 18, אדם שאיננו קרוב של הממנה ומכהן כבר כמיופה כוח של 3 אנשים אחרים.

 

כמה עולה עריכת ייפוי כוח מתמשך?

העלות לעריכת ייפוי כוח מתמשך נעה לרוב בין 3,500 ₪ ל- 5,000 ₪ פלוס מע"מ לייפוי כוח ליחיד וכ- 6,000 ₪ עד 10,000 ₪ פלוס מע"מ לייפוי כוח מתמשך זוגי, תלוי במורכבות יפוי הכח. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי אין ייפוי כוח מתאים לכולם ועל כן גם המחיר לעריכת ייפוי כוח איננו אחיד ומשתנה בהתאם לדרישות הלקוח ובהתאם למורכבות של ייפוי הכוח.

 

לא רק המחיר קובע

משרד המשפטים קבע תבנית בסיסית של ייפוי כוח מתמשך אשר מפרטת את הפרטים המינימליים הנדרשים לשם עריכת ייפוי כוח מתמשך. ישנם עורכי דין אשר מסתפקים במילוי הפרטים הטכניים המינימליים לאותה התבנית הבסיסית, אך חשוב לדעת כי כאשר מדובר על ייפוי כוח מתמשך חשוב לבצע עבודה מקצועית ולהתאים את יפוי הכח ללקוח ולצרכיו. כדאי מאוד לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר עבור עריכת ייפוי כוח מתמשך אשר יתאים בצורה המדויקת ביותר ייפוי כוח מתמשך לצרכים האישיים שלכם גם אם הדבר גובל במחיר גבוה יותר.

 

מחפשים עורך דין לייפוי כוח מתמשך?

עו"ד יוליה שנקר כאן לשירותכם! לא חסרים מקרים בהם יש צורך בייפוי כוח מתמשך, לכן אני כאן. השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם או חייגו למספר 050-726-2731 ואטפל בכם במהירות וברמה הטובה ביותר!

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

עו"ד יוליה שנקר בפייסבוק | עו"ד יוליה שנקר באינסטגרם | מייל אישי: yulia@shenkarlaw.com

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק
מידע נוסף