לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

תביעת תאונת עבודה

Untitled-1

תאונות עבודה לצערנו הן דבר שקורה בשגרה ולשם כך נוצרה היכולת להגיש תביעת תאונת עבודה. תביעה בגין תאונת עבודה מגישים כדי לקבל פיצויים שלהם אתם זכאים מרגע קרות אירוע הפגיעה. במאמר נעסוק במה היא תביעה לתאונת עבודה, מה ניתן לעשות, לשם מה צריך עורך דין איכותי בעל ניסיון וידע ואיך תדעו שבחרתם נכון. אז בואו נתחיל.

מה צריך לדעת על הגשת תביעה בגין תאונת עבודה?

הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך לדעת על הגשת תביעה לתאונת עבודה הוא קודם כל להבין מה היא ההגדרה של תאונת עבודה. לכן, קודם כל נגדיר מהי תאונת עבודה. המוסד לביטוח לאומי מגדיר את תאונת העבודה כתאונה שהתרחשה במקום העבודה הקבוע של העובד ו/או שנגרמה כתוצאה ישירה מביצוע משלח ידו ו/או כאשר הוא נשלח למשימה מסוימת מטעם המעסיק. בנוסף לכך תאונת דרכים שהתחרשה במהלך הגעה ועזיבה של העובד מ/אל מקום העבודה.

ישנן תאונות נוספות שיכולות להיחשב כתאונות עבודה ומומלץ להתייעץ עם עו"ד תאונת עבודה כמו עו"ד יוליה שנקר שידעו לסווג את המקרה שלכם.

התנאים להגשת תביעה

כעת נדון בתנאים להגשת תביעה בגין תאונת עבודה. נדגיש כי הגשת תביעה בעקבות תאונת עבודה מומלצת להגשה על ידי עו"ד לתביעות תאונת עבודה מקצועי שידע כיצד לבצע זאת בצורה האיכותית והמקצועית ביותר. בכל מקרה, התנאי הראשון והחשוב ביותר שהתאונה עונה על ההגדרה של "תאונת עבודה" כפי שפורט מעל.

התנאי השני הוא להיות מבוטח על ידי המוסד לביטוח לאומי, נדגיש כי כל עובד מבחינת חוק חייב להיות מבוטח במוסד לביטוח לאומי (ניתן לראות את התשלומים שמועברים לביטוח לאומי בתלוש משכורת שלכם). תנאי נוסף הוא אישור רפואי שמאשר שהנפגע לא מסוגל לעבוד ומקבל אישור מחלה לתקופה זו וכך תהיו עשויים להיות זכאים לתשלום דמי פגיעה כפיצוי על אובדן השכר שלכם או ההכנסה.

הזמן בו ניתן להגיש את התביעה

בעניין מבחן הזמן לתביעה בעקבות תאונת עבודה נדגיש כי כל עובד שנפגע וניזוק גופנית או בריאותית יש עליו את החובה להגיש את התביעה למוסד לביטוח לאומי עד 12 חודשים ממועד התאונה.

בעניין הזה נדגיש כי יש הבדל בין הזמן שאפשר להגיש את התביעה נגד חברת ביטוח פרטית (שהיא לא המוסד לביטוח לאומי) שם טווח הזמנים הוא שונה.

מתי כדאי לפנות לעו"ד לתביעת תאונות עבודה?

אם נפגעתם בתאונה שעונה על ההגדרה של תאונת עבודה כדאי לפנות לעו"ד תאונת עבודה שידע לבצע את הליך תביעת תאונת העבודה באופן המקצועי והטוב ביותר עבורכם.

לא מומלץ להגיש תביעה בעקבות תאונת עבודה לבד מאחר שאינכם בקיאים בכל ההליך ואתם עלולים להפסיד כספים רבים שמגיעים לכם. לכן אנחנו ממליצים לכם תמיד לפנות לעו"ד לתביעות תאונת עבודה שיעזור לכם בכל ההליך וידע כיצד לפנות לכל הגורמים.

חשוב לנו להדגיש כי המוסד לביטוח לאומי מתמודד עם מבוטחים רבים במשך כל שנה שמגישים תביעות מסוגים שונים והתהליכים ללא ליווי של עו"ד לתביעת תאונות עבודה הוא קשה במיוחד למי שלא התמודד עם ההליך הבירוקרטי מעולם.

שכר טרחה בגין ייצוג במוסד לביטוח לאומי

החוק קובע זכויות לנפגעים שמגישים תביעות למוסד לביטוח הלאומי באמצעות עורכי דין. בתביעות לקצבאות נכות כללית, תאונות עבודה, שירותים מיוחדים, ניידות, ילד נכה, תגמול למתנדבים, שיקום, גזזת ופוליו ישנה הגבלה על עורך הדין לגבות שכר טרחה.

על פי החוק נקבעו סכומים מקסימאליים לשכר הטרחה שהמייצגים רשאים לגבות מהנפגעים עבור הייצוג במוסד לביטוח לאומי. ניתן לעיין במסמך הזה המסדיר שכר טרחת עורכי דין שמייצגים נפגעים בגין תאונות עבודה ועוד.

כך תדעו שבחרתם נכון

כדי לדעת שבחרתם נכון קודם כל חשוב להבין שאיש מקצוע איכותי ומהימן יגיד לכם את האמת וידגיש בפניכם את כל דרכי הפעולה הנכונות. חשוב לבחור עו"ד עם וותק וניסיון שיוכל לבחון את המקרה שלכם ולייעץ לכם באופן מקצועי כיצד והיכן להגיש את תביעתכם.

עו"ד שעוסק בענייני תאונות עבודה ידע להעריך את הסיכויים והסיכונים ולתת לכם את המעטפת השלמה על מנת שתצאו עם פיצוי מקסימלי.

משרד עו"ד יוליה שנקר

עו"ד יוליה שנקר בעלת וותק וניסיון רב שנים.

אם נפגעתם בעבודה והמקרה שלכם עונה להגדרות השונות לתאונת עבודה אל תהססו, תפנו אלינו עוד היום על מנת שנוכל לסייע לכם.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק