לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

טופס בל 211

Untitled-1

מהו טופס בל 211? מתי צריך למלא טופס זה? איך למלא נכון את הטופס? האם כל נפגעי העבודה נדרשים למלא טופס בל 211 ביטוח לאומי? ובכן, טופס 211 הוא טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה ולהודעה על פגיעה בעבודה. כל עובד שכיר או עובד עצמאי רשאי להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה בעקבות פגיעה בעבודה כתוצאה מתאונת עבודה, והטופס מיועד גם למתנדבים שנפגעו במהלך התנדבותם ובהתאם להגדרות בחוק.

מהו טופס בל 211?

מבוטחי הביטוח הלאומי אשר נפגעו בתאונת עבודה, ממחלת מקצוע או מפגיעת מיקרוטראומה, שאינם מסוגלים לעבוד בעבודתם או בעבודה מתאימה על פי אישור רפואי, זכאים לקבל תשלום דמי פגיעה כפיצוי על אובדן השכר וההכנסה שלהם.

נציין כי עובד שכיר (או עובד עצמאי) המבוטח בביטוח לאומי ונפגע בתאונת עבודה זכאי לתשלום דמי פגיעה לתקופה של עד 91 ימים בגין אובדן כושר עבודה. כדי לממש את הזכאות לתשלום דמי פגיעה יש למלא ולהגיש טופס בל 211 ביטוח לאומי, והמעסיק חייב לחתום על הטופס. חשוב לדעת כי לאחר הגשת טופס תאונת עבודה ביטוח לאומי 211 פקיד התביעות יודיע האם התאונה הוכרה כפגיעה בעבודה אם לאו ומטרת הטופס היא לממש את הזכאות לתשלום דמי פגיעה מביטוח לאומי.

באילו מקרים יש למלא טופס זה?

כל עובד שכיר וכל עובד עצמאי המבוטחים בביטוח לאומי שנפגעו במהלך עבודתם עשויים להיות זכאים לתשלום דמי פגיעה, בתנאי שהם אינם מסוגלים לעבוד עקב הפגיעה. הטופס מיועד לעובדים שכירים ולעובדים עצמאים המבוטחים בביטוח לאומי ויש למלא את טופס בל 211 כדי לדווח על הפגיעה בעבודה ולדרוש תשלום דמי פגיעה.

מומלץ למלא ולהגיש טופס תאונת עבודה ביטוח לאומי 211 בעזרת עורך דין תאונות עבודה, למרות שניתן למלא את הטופס גם לבד. חשוב להדגיש כי טופס בל 211 מהווה חלק מרכזי בתהליך ההכרה בעובד כנפגע תאונות עבודה, אך הגשת הטופס אינה מהווה הכרה בדבר ע"י המוסד לביטוח לאומי. מילוי טופס בל 211 ביטוח לאומי בעזרת עורך דין מנוסה מגדיל את הסיכוי של המבוטח לקבל דמי פגיעה, וחשוב למלא את הפרטים בדיוק רב ובלי לפספס שדות חשובים למילוי.

כאשר מגישים למוסד ביטוח לאומי טופס בל 211 יש לצרף טופס בל 250 עבור עובד שכיר או טופס בל 283 עבור עובד עצמאי. בנוסף לזאת, יש לצרף לטופס התביעה מסמכים רפואיים הקשורים לפגיעה, כולל תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה, ואם העובד נפגע בתאונת דרכים עליו לצרף אישור מהמשטרה, העתק של פוליסת ביטוח חובה ורישיון רכב.

איך ממלאים אותו נכון?

כל מבוטח יכול למלא באופן מקוון טופס בל 211  באתר של המוסד לביטוח לאומי, יש אפשרות להדפיס את הטופס ולהגיש אותו באמצעות איזור אישי באתר ביטוח לאומי או בסניף הקרוב למקום מגורים וניתן להגיש את הטופס והמסמכים הנלווים בעזרת עורך דין תאונות עבודה. טופס 211 מורכב מ-3 חלקים עיקריים: החלק הראשון כולל את פרטי העובד, החלק השני מיועד למילוי על ידי המעסיק והחלק השלישי כולל כתב ויתור סודיות רפואית והנפגע חייב לחתום עליו.

חשוב למלא בדיוק רב את פרטי העובד ולהוסיף פרטים מלאים אודות התאונה שבה העובד נפגע, כולל נסיבות שהובילו לתאונת בעבודה, מיקום, שעה, תאריך, פרטי קופת חולים ואין לשכוח להוסיף אבחון רפואי מהרופא שבדק את הנפגע.

כדאי להיעזר בעורך דין מיומן כדי למלא נכון את הטופס ולפרט את הנסיבות של התאונה ומאפייני הפגיעה. לפני מילוי טופס בל 211 יש לקבל מהרופא המטפל תעודה רפואית לנפגעי עבודה ויש לצרף את האישור לתביעה. יש להגיש את הטופס בתוך 12 חודשים מיום הפגיעה.

האם כל נפגע עבודה יכול וצריך למלא את הטופס?

מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה זכאים לקבל דמי פגיעה, כל עוד הפגיעה בעבודה מונעת מהם לעבוד בעבודתם או בעבודה אחרת המתאימה להם, בהתאם לאישור הרפואי שניתן להם. כדי להגיש את התביעה לתשלום דמי פגיעה יש להחזיק בתעודה על אי כושר עבודה, את התעודה ניתן לקבל מהרופא המטפל או ממרפאה ייעודית לתאונות עבודה. התעודה חייבת לציין את הפגיעות שנגרמו לעובד ואת התקופה שבה הוא אינו יכול לעבוד בעבודתו או בעבודה מתאימה.

מילוי טופס בל 211 מהווה שלב מרכזי בהכרה בפגיעת העובד, לכן חשוב לדייק במידע אודות האירוע והפגיעה, וכדי לשפר סיכויים לקבלת דמי פגיעה מומלץ למלא את הטופס הייעודי בעזרת עורך דין.

לליווי משפטי לנפגעי עבודה ולהשגת התוצאה המשפטית הטובה ביותר – צרו קשר עם המשרד שלנו.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו. יש לפנות לעורך דין לצורך ייעוץ וייצוג משפטי.

עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק