לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

פיצוי בגין תאונת דרכים קלה

Untitled-1

תאונת דרכים היא דבר נורא, בין אם מדובר בתאונת דרכים חמורה מאוד ובין אם מדובר בתאונת דרכים קלה. ניתן לקבל פיצוי גם בגין תאונת דרכים קלה וגם בגין תאונת דרכים קשה. על מנת לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים קלה יש להגיש תביעה נגד חברת ביטוח חובה של הרכב בו נהגנו, נסענו או כנגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע במקרה של הולך רגל או רוכב אופניים או כנגד "קרנית" במקרה שלרכב הפוגע לא היה ביטוח חובה. 

מהי תאונת דרכים קלה?

על פי החוק, אין הבדל בין תאונת דרכים קלה ללא קלה למעט גובה הפיצוי שיתקבל בסוף. מה החוק קובע? 

על פי חוק הפלת"ד (חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים), תאונת דרכים מוגדרת כמאורע בו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. החוק קובע כי תאונת דרכים יכולה להיגרם מגורם חיצוני לרכב כמו רכב אחר, או מגורם פנימי כמו כשל ברכיב מסוים של הרכב. 

פיצוי בגין תאונת דרכים קלה

לפיכך, ניתן להבין כי ההגדרה של תאונת דרכים היא רחבה מאוד, שכן אינה קובעת מהן מטרות התחבורה. החוק הגדיר תאונת דרכים תחת הגדרה רחבה כל כך, כיוון שרצה לאפשר הכנסת מקרים רבים ככל האפשר לקטגוריה של תאונת דרכים. לכן, גם מה שלדעתכם מוגדר כתאונת דרכים קלה, עדיין מאפשר קבלת פיצויים כספיים.  

מהו פיצוי בגין תאונת דרכים קלה?

חוק הפלת"ד הוא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, גם אם מדובר בתאונת דרכים קלה. חוק הפלת"ד מגדיר את זכאותם של נפגעי תאונות דרכים לקבלת פיצויים כספיים ללא חשיבות מי אשם בתאונה. קיימות מספר שאלות בכל הנוגע על פיצוי בגין תאונת דרכים קלה: 

מי זכאי לפיצוי

על פי החוק, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים כספיים. עם זאת, קיימים מקרים יוצאי דופן בהם הנפגע לא זכאי לפיצוי ביניהם תאונה מכוונת, נהג ללא רישיון, נהג ללא ביטוח חובה.

מי משלם למי

על פי החוק, האדם שנהג ברכב הוא זה שאחראי לתשלום הפיצויים לכלל הנפגעים. הנפגעים יכולים להיות נוסעים נוספים ברכב הנהג, הולכי רגל, רוכבי אופנועים או אופניים וכל אחד אחר שנפגע. למעשה מי שמשלם בפועל זו חברת הביטוח של הרכב ולא הנהג עצמו (בהנחה שהיה מבוטח בביטוח חובה). 

על מה מקבלים פיצוי

על פי החוק, הפיצויים ניתנים לנפגע בעקבות אובדן יכולת השתכרות, הוצאות רפואיות והוצאות לנסיעות לקבלת הטיפול הרפואי, עזרת צד שלישי, כאב וסבל ואובדן הנאות החיים . כל אלה ניתנים בעבר, כלומר עד הגשת התביעה ואם יש צורך לפיצויים עתידיים הם מחושבים על פי נתוני התיק וחומרת הפגיעה ובסופו של דבר נפסקים בהתאם להערכת בית המשפט. 

עברתי תאונת דרכים קלה- מה עלי לעשות?

במקרה של תאונת דרכים קלה יותר או פחות, יש מספר דברים שמומלץ לעשות על מנת להגדיל את הסיכוי בקבלת פיצויים-

תיעוד

אחד הדברים החשובים כאשר עוברים תאונת דרכים הוא לתעד כל מה שאפשר. כמובן, רק במידה שמצבכם הפיזי מאפשר זאת. תוכלו לתעד על ידי צילום את מקום התאונה, את מצב הרכב שלכם ואת מצב הרכב השני המעורב בתאונה.

רישמו את פרטי הרכב כולל מספר רכב, מספר פוליסה, רישיון רכב ועוד. אם היו עדים לתאונה מומלץ לרשום גם את פרטיהם ולהיעזר בהם במקרה הצורך. כמו כן, שימרו את כלל המסמכים לאחר התאונה בין אם מדובר במסמכים רפואיים ובין אם מדובר במסמכים ביטוחיים. כלומר, דוחות רפואיים, משטרתיים, קבלות על הוצאות שנגרמו בעקבות התאונה כמו עזרה בניקיון, בהסעות ועוד. התיעוד של כלל הפרטים יאפשר לאמוד את גובה הפיצוי שתקבלו ולמקסם אותו. 

אישור משטרתי

כאשר מתרחשת תאונת דרכים חשוב לדווח זאת למשטרה ולקבל אישור על כך שהתרחשה התאונה. ניתן לקבל אישור משטרתי גם בדיעבד על ידי דיווח לתחנת משטרה (אפשר גם דיווח מקוון) . אישור זה יספק לכם הוכחה  עתידית נוספת בדבר קרות התאונה והנזק בעת הגשת התביעה. 

קבלת טיפול רפואי

גם כשמדובר בתאונת דרכים קלה שגרמה לנזק פיזי או נפשי קל חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי מתאים. כמו כן חשוב מאוד לוודא כי כלל הפרטים על הנזק הגופני שנגרם מצוין בסיכום הרפואי. במידה ויש פרט שלא מצוין בסיכום הרפואי יהיה קשה מאוד להוכיח אותו. 

קבלת ייעוץ משפטי

מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מהר ככל האפשר על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצויים גבוהים. 

מדוע מומלץ לקבל ייעוץ משפטי?

כאשר מעורבים בתאונת דרכים ורוצים להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי גוף מומלץ לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין. הסיבה המרכזית לכך היא שעורך הדין יכול להגדיל את הסיכויים לקבלת פיצויים גבוהים כאשר מדובר בתאונת דרכים קלה.

חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בדיני נזיקין ובתאונות דרכים. שימו לב כי מרגע הגשת התביעה, חברת הביטוח אותה אתם תובעים תעשה הכל כדי לשלם את הפיצוי הנמוך ביותר. לכן, חשוב מאוד להקשיב לעורך הדין ולהתייעץ איתו על מגוון פעולות שונות שיכולות להשפיע על הפיצויים. 

מהי תביעת נזקי גוף?

תביעת נזקי גוף היא למעשה כל תביעה הקשורה לנזקים שנגרמו לתובע בגופו או בנפשו כתוצאה מפגיעה, מוות או מחלה. כלומר, כאשר מתבצעת פגיעה גופנית או נפשית בעקבות תאונה, רשלנות כלשהי, מחלה, חבלה ועוד, בדרך כלל הנפגע יהיה זכאי לפיצוי כספי בגין הנזקים. 

קחו בחשבון שניתן לתבוע פיצויים כספיים כמעט על כל נזק גופני. גם אם מדובר בנזק קל. לכן, גם אם עברתם תאונת דרכים קלה שגרמה לנזק קל יחסית, מומלץ לא לוותר מראש על הפיצויים הכספיים, שכן כל פגיעה בגוף או בנפש מזכה אתכם בקבלת הפיצויים.  

אז מה היה לנו עד כאן?
עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק