לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

הצלחה בצעדים מושכלים

Untitled-1
נוטריון תרגום

 

אין ספק שקיימות אין ספור דרכים להצליח בעסק שלך. שלוש דרכים עיקריות הן המפתח להצלחה. הדרך להצליח היא להשקיע בעצמך, להשקיע בעסק שלך והחשוב מכולם להשקיע בידע שלך. בעלי עסקים משקיעים בשיווק העסק ובקידומו, בנראות המוצר ובנראות המשרד אך שוכחים להשקיע בידע שלהם ובהתפתחות האישית.

וביננו, מי רוצה להשקיע אלפי שקלים בקורס חדש או בסדנה? שלא נדבר על ליווי אישי ומנטורים יקרים. המידע נגיש היום בחיפוש בגוגל. אם אתה רוצה לדעת איך מטפלים בתיק תאונת דרכים או איך מכינים צוואה אתה מקליד בגוגל כמה מילים ובלחיצת כפתור מקבל המון מידע כולל דוגמאות.

פעם, אם לקוח היה צריך עורך דין, היה מתעניין אצל חברים או המשפחה, או היה פותח ספר טלפונים ומחפש איזה עורך דין באזור שלו. היום, העסק הפך להיות מורכב הרבה יותר. במשפחה של הלקוח יש לפחות 2 עורכי דין, הרשתות החברתיות מוצפות בהמלצות על כרישים ותותחים והתחרות הפכה להיות קשה ביותר. הידע שלך הפך להיות לכמעט לא רלוונטי, שכן אם אינן דואג לשיווק אגרסיבי, לא מקים אתר אינטרנט שווה, דף עסקי בפייסבוק וכיו"ב אתה עלול למצוא את עצמך בלי לקוחות ובלי פרנסה.

אז אם המצב כל כך ברור, והידע הפך לכמעט לא רלוונטי, למה להשקיע בידע שלך ואלפי שקלים בקורסים, סדנאות והשתלמויות?

התשובה לכך די פשוטה… גם אם תצליח לכבוש את לקוחותיך עם אתר אינטרנט מפונפן, וגם אם יגיעו אליך מאות לידים בזכות קמפיין ממומן בגוגל, בסופו של דבר לקוח ידע לזהות מתי עורך הדין בעל ידע וניסיון. הבנה מעמיקה של תחום מסוים מצליחה להביא לאורך השנים לקוחות איכותיים שירצו להפנות חברים ומשפחה ויהיו מוכנים לשלם הרבה כסף תמורת הידע והניסיון שלכם. זה בדוק.

כשאתה מתפתח ברמה המקצועית ומשקיע בידע שלך, אתה לומד להיות מנהל טוב יותר של העסק שלך, אתה טוב בלקיים שיחה עניינית עם הלקוח שלך, אתה טוב וחד יותר בלסגור עסקה עם הלקוח שלך ואתה בהכרח טוב יותר בלהבין את הצרכים של הלקוח שלך.

אז איפה רוכשים ידע שמביא לקוחות?

ראשית, המקום הכי קל לרכישת ידע הוא בספרים. ספרי לימוד, ספרי הדרכה, ספרי דוגמאות וכיו"ב. קל לנו לרכוש ספרים כי המחיר של הספרים בדרך כלל מסתכם בכמה מאות שקלים, אנחנו מקבלים "מוצר" שאחר כך נשאר אצלנו על המדף והסיבה הנוספת היא שתמיד ניתן להציץ שוב בתוך הספר ולהיזכר בתוכן ששכחנו.

קריאת ספרים היא בעיני חשובה ביותר. אך לא מספיקה.

אחד החסרונות הבולטים בספרים הוא שאם יש לנו שאלה, מחבר הספר לא יוכל להשיב על השאלה שלנו ולעתים הספר לא מספק לנו תשובה לכל שאלה מקצועית שיש לנו. לא בהכרח בגלל שהספר לא טוב, אלא בגלל שספר יכול להכיל מידע מוגבל. בנוסף, משפט הוא עניין דינמי שמשתנה עם הזמן ולכן ספר יכול להתיישן ולהפוך ללא רלוונטי ולא מעודכן בתחום.

לכן, קריאת ספרים היא חשובה ביותר אך אין די בה וצריך למצוא מקורות לימוד נוספים.

אחת הדרכים הטובות לרכוש ידע ולהתפתח היא בהגעה לערבי עיון, ימי עיון והשתלמויות שמארגנת לשכת עורכי הדין. ההשתלמויות וערבי העיון בדרך כלל נגישים מאוד, לעתים קרובות חינמיים ואם לא חינמיים עלותם נמוכה מאוד ומאפשרת לכל אחד להשתלם.

השתלמויות, כנסים וימי עיון הם דרך מעולה להתפתח ולרכוש ידע.

דרך נוספת להתפתחות מקצועית היא רכישת קורסים והשתלמויות שנערכים במסגרות פרטיות ושעלותם גבוהה יותר מהשתלמויות של לשכת עורכי הדין. היתרון בקורסים שאתם רוכשים באופן פרטי הוא שהקורסים בדרך כלל מקיפים יותר, יש לכם אפשרות לבדוק אודות המרצים שמלמדים בקורסים אלה וגם לקרוא חוות דעת של אנשים שרכשו את הקורסים לפניכם ולשמוע את דעתם.

דרך נוספת לרכישת ידע היא באמצעות איש מקצוע, מנטור, שילווה אתכם בתהליך מקצועי כזה או אחר. לרוב, תהליך ליווי אישי הוא יקר יותר אך יחד עם זאת מעמיק מאוד ואפקטיבי ונותן לכם מענה ופתרונות לבעיות הספציפיות איתן אתם נתקלים במסגרת העבודה. מנטור טוב יכול לחסוך לכם הרבה זמן, הרבה כסף, הרבה טעויות בדרך ולחסוך זמן יקר.

אחד היתרונות הבולטים בתהליך ליווי אישי טמון בעובדה שאתם בוחרים את האדם שילווה אתכם מקצועית, לאחר שעשיתם בירורים קפדניים וילמד אתכם את כל רזי המקצוע. יתרון נוסף הוא שאם אתם לא מרוצים מהתוצאה אתם יכולים להחליף את המנטור שכן לרוב אינכם חתומים עם אותו מנטור על "הסכם פרישה". יתרון נוסף הוא שאתם מחליטים מראש באיזה אופן תשלמו עבור הליווי המקצועי – האם זה יהיה על בסיס שיתוף בשכר טרחה או תשלום עבור שעת ייעוץ… כל הדרכים טובות, כל זמן שהן מקדמות אתכם ואת העסק שלכם.

ישנם כמה סוגי עורכי דין ואתם תחליטו לאיזה מהסוג אתם שייכים. יש את אלה שבכלל לא מעניין אותם ללמוד ולהתפתח ברמה המקצועית. שוחחתי עם לא מעט עורכי דין בתחילת דרכם העצמאית ושאלתי מה הדבר הכי חשוב מבחינתם בעסק. לרוב, התשובות שקיבלתי היו שהדבר הכי חשוב מבחינתם זה לגייס לקוחות. כמעט אף אחד לא דיבר על התפתחות אישית ומקצועית. כששאלתי איך ידעו לטפל בתיק מסוים מבלי שיש להם את הידע המתאים נעניתי ש"קודם יגיע הלקוח ואחר כך נסתדר…"

סוג נוסף של עורכי דין מאוד מעוניין להתפתח וללמוד בעיקר קיימת דרישה ללימוד תחומי עיסוק חדשים ואחרים מאלה שעבדו בהם (בעיקר כדי להרחיב את תחומי העיסוק של המשרד) אך קיים פער בין הרצוי למצוי. התירוצים ששמעתי היו רבים ושונים החל מ"אין לנו זמן" וכלה ב"הקורסים הטובים יקרים". תהליך ליווי אישי כמעט ולא נמצא בתודעה. אותם עורכי דין מתעניינים בהשתלמויות וימי עיון אך בפועל לא מגיעים להשתלמויות אלה.

וסוג נוסף של עורכי דין, שמתעניינים בקורסים, סדנאות וימי עיון, נרשמים לימי עיון והשתלמויות גם בחינם וגם בתשלום ומאמינים בהתפתחות מקצועית שלהם כמפתח להצלחת המשרד. אני מאמינה שכדי להתפתח ולצמוח כעורך דין מצליח, המציאות מחייבת אותך ללמוד ולהתחדש בידע כל הזמן.

גם כשאני מרכזת השתלמויות בנושאים מאוד מוכרים לי, כאלה שהמשרד עוסק בהם ביומיום, אני מגלה שאין הרצאה שלא יצאתי ממנה עם איזשהו מידע חדש. לפעמים אפילו מדובר במשהו טכני אבל ה"משהו" הזה יכול לחסוך לי כל כך הרבה זמן ומשאבים ולהביא אותי לרמה הבאה מהר יותר ובטוח יותר.

כמו שאמר פרנסיס בייקון "ידע הוא כח".

כח לעשות, כל לשנות, כח לדחוף קדימה. תחשבו על זה ואל תוותרו על הידע.

ואני כאן לכל שאלה,

שלכם, יוליה

- שתפו דף זה

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו!
או השאירו פרטים
מאמרים נוספים
אדם הסובל ממיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מהי מיקרוטראומה? כיצד נגרם נזק מצטבר לעובד במהלך עבודתו? מהי הלכת הפגיעה בעבודה מסוג מיקרוטראומה? האם ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל פיצוי כספי? מדוע

קראו עוד
Cutout paper composition of yellow signboard with exclamation mark

תקנות הבטיחות בעבודה

מדינת ישראל מעוניינת להבטיח את בריאותם ורווחתם של כלל העובדים במשק המקומי, על כן לאורך השנים נחקקו עשרות חוקים ותקנות בטיחות וגיהות בעבודה. המדינה מפעילה

קראו עוד
עקבו אחרי