לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

שכר טרחה עורך דין תאונת עבודה

Untitled-1
Selective Focus Photo of Stacked Coins

תאונות עבודה הפכו למכת מדינה, וכמעט בכל יום אנחנו שומעים בחדשות על עובדים שנפגעו או נהרגו בעבודתם. חשוב לדעת כי לכל תאונת עבודה יש השלכות משמעותיות על העובד ובני משפחתו, המעסיק והמשק המקומי. למעשה, תאונות העבודה המתרחשות מדי יום גורמות להוצאה גבוהה של מיליארדי שקלים עבור המוסד לביטוח לאומי, לפגיעה בפריון העבודה בקרב המעסיקים ולנזק לכלכלה המקומית.

עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי ובהתאם למקרה הוא זכאי לפיצויים כספיים נוספים, למשל קצבת נכות ולעתים גם פיצוי מהחברה שמבטחת את העסק. כדי לממש את מלוא הזכויות חשוב לפנות לייעוץ ולייצוג משפטי על ידי עורך דין תאונות עבודה. חשוב לדעת כי החל מדצמבר 2015  המחוקק הישראלי הטיל מגבלות על שכר טרחה עורך דין תאונת עבודה עבור קבלת הסיוע או הייצוג לצורך מיצוי הזכויות מביטוח לאומי. עורכת דין ונוטריון יוליה שנקר הכינה כתבה בנושא שכר טרחה תאונת עבודה.

 

ממה מורכב שכר הטרחה של עורכי דין?

חוק הביטוח הלאומי קובע את ההגדרה של תאונת עבודה בדרך הבאה: "תאונה שאירעה תוך כדי עבודה ועקב העבודה אצל מעסיק או מי מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו, כולל תאונה שאירעה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה".

מאחר שיש לא מעט תאונות עבודה בכל שנה, יש ביקוש רב לעורכי דין המתמחים בטיפול המורכב להגשת תביעות תאונת עבודה וייצוג משפטי מול המוסד לביטוח לאומי. במשך השנים עורכי הדין וחברות שעסקו בייצוג עובדים שנפגעו בתאונת עבודה גבו שכר טרחה כראות עיניהם ולעתים שכר טרחה מופרז, ובגלל תלונות רבות החליט המחוקק הישראלי להחיל הגבלה על שכר טרחה תאונת עבודה, וההגבלות חלות על עורכי דין, חברות למיצוי זכויות, רואי חשבון ויועצי מס.

הגבלות שכר טרחה המשולם עבור עבודת עורך דין המטפל בהגשת התביעה לביטוח לאומי מפורטות היטב בהוראות הביטוח הלאומי ובמסמך המצורף

 

מה החוק אומר על תקרת תשלום לעו"ד?

כאמור, החל מסוף שנת 2015 המחוקק הטיל מגבלות על תשלומי שכר טרחה עורך דין תאונות עבודה, על מנת להסדיר את הנושא לאחר שהתקבלו תלונות רבות מצד עובדים שתבעו את ביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה.  

ראוי לציין כי החוק מפרט את אחוזי שכר הטרחה שיש לשלם לעורכי דין או למייצגים אחרים שמגישים בשמו של התובע תביעה נגד ביטוח לאומי בגין תאונות עבודה. כמו כן, חשוב לדעת כי שכר הטרחה מחושב בהתאם לגמלה המתקבלת בפועל, לתקופה של עד 60 חודשים. 

חשוב לשים לב ולדעת שגובה שכר הטרחה בייצוג מול חברות הביטוח של המעסיק וכיו"ב, להבדיל מייצוג במוסד לביטוח לאומי, איננו מוגבל בחוק וחשוב לבדוק עם עורך הדין המייצג אתכם מהו שכר הטרחה בייצוג בתביעה מול חברת הביטוח של המעסיק והאם בכלל ניתן להגיש תביעה כזו. חשוב להבין שלא בכל מקרה של תאונת עבודה קיימת תביעה כנגד חברת הביטוח של המעסיק או המעסיק עצמו ולעתים התביעה המוגשת למוסד לביטוח לאומי היא התביעה היחידה שניתן יהיה להגיש.

למידע נוסף ולייצוג משפטי בהגשת תביעות תאונת עבודה לביטוח לאומי – אנא צרו קשר עם משרד עורכי דין יוליה שנקר. משרדנו מתמחה בניהול תביעת תאונות עבודה ובייצוג מול ביטוח לאומי וגורמים רלוונטיים נוספים, התקשרו עכשיו ומשרדנו ישיג עבורכם את התוצאה המשפטית הטובה ביותר.

- שתפו דף זה

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו!
או השאירו פרטים
מאמרים נוספים
אדם הסובל ממיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מהי מיקרוטראומה? כיצד נגרם נזק מצטבר לעובד במהלך עבודתו? מהי הלכת הפגיעה בעבודה מסוג מיקרוטראומה? האם ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל פיצוי כספי? מדוע

קראו עוד
Cutout paper composition of yellow signboard with exclamation mark

תקנות הבטיחות בעבודה

מדינת ישראל מעוניינת להבטיח את בריאותם ורווחתם של כלל העובדים במשק המקומי, על כן לאורך השנים נחקקו עשרות חוקים ותקנות בטיחות וגיהות בעבודה. המדינה מפעילה

קראו עוד
עקבו אחרי