לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

מה בודקים בהחמרת מצב בביטוח לאומי?

Untitled-1
סימני שאלה

מה עליכם לעשות אם נקבעה לכם דרגת נכות מעבודה וחלה החמרה במצבכם הרפואי בשל הפגיעה שהוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי? מה בודקים בהחמרת מצב בביטוח לאומי? מהי ההגדרה של החמרה במצב בביטוח לאומי? כיצד למלא טופס החמרת מצב ביטוח לאומי ואיך להגיש בקשה לבדיקה מחדש למקבל קצבת שירותים? מדוע חשוב להגיש טופס החמרת מצב ביטוח לאומי בעזרת עו"ד ביטוח לאומי?

ובכן, אם נקבעה לכם נכות מעבודה או מחלת מקצוע ואתם סבורים כי חלה החמרה במצבכם הרפואי, אתם רשאים להגיש טופס החמרת מצב ביטוח לאומי, כלומר תביעה לדיון מחדש לפי תקנה 36 (החמרה במצב ביטוח לאומי). יש לצרף לטופס הייעודי מסמכים ואישורים רפואיים התומכים בטענות שלכם כדי להוכיח כי אכן חלה החמרה במצבכם המצריכה קביעה מחדש של אחוזי הנכות שנקבעו לכם על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי.

חשוב להגיש את התביעה בעזרת ליווי וייעוץ משפטי צמוד של עו"ד ביטוח לאומי מנוסה ומקצועי, ויש לזכור כי הגשת התביעה עשויה להביא לתוצאות הפוכות, כלומר קביעת אחוזי נכות רפואית ודרגת אי כושר נמוכים ממה שנקבע עבורכם בעבר. לכן, אין לוותר על סיוע וליווי משפטי של עורך דין מיומן לענייני ביטוח לאומי וחשוב להיערך נכון לקראת הבדיקה המחודשת על ידי הוועדה הרפואית.

 

מהו טופס בל/7850 ומתי להגיש טופס בל/228?

ישנם שני טפסים עיקריים להגשת בקשה לבדיקה מחדש בביטוח לאומי. אם חלה החמרה במצב ביטוח לאומי, כלומר החמרה במצב הרפואי של המבוטח, יש למלא ולהגיש טופס תביעה להחמרת מצב (טופס בל/228) לפי תקנה 36, ומחובתכם למלא ולהגיש גם אישור על החמרה מרופא המאושר לכך בקופת החולים שלכם או לצרף מכתב שחרור מאשפוז כתוצאה מהתאונה, כל עוד לא חלפו 90 ימים מיום השחרור מהמרכז הרפואי.

כמו כן, באפשרותכם להגיש בקשה לבדיקה מחדש למקבל קצבת שירותים (טופס בל/7850), ואם בביטוח לאומי יאשרו את התביעה תוכלו לקבל קצבה בסכום גבוה יותר.

 

מהי ההגדרה של החמרה במצב?

באופן כללי, נכות מעבודה עלולה להיגרם כתוצאה ממחלת מקצוע או תאונות עבודה. אם הוכרתם כנפגעי עבודה בביטוח לאומי ונקבעו לכם אחוזי נכות כללית קבועה או נכות זמנית, או שהתגלה ליקוי חדש כתוצאה מהפגיעה שהוכרה על ידי הביטוח הלאומי – אתם יכולים להגיש תביעה באמצעות מילוי טופס החמרת מצב ביטוח לאומי.

חשוב להבין מה בודקים בהחמרת מצב בביטוח לאומי כדי למלא נכון את הטופס ולהיערך לקראת הדיון בוועדה הרפואית. לכן, אין לוותר על ליווי משפטי צמוד ויש לעמוד בשני התנאים המקדימים הבאים:

  • נקבעה לכם דרגת נכות יציבה או זמנית.
  • חלפו לפחות 6 חודשים מיום קביעת דרגת הנכות, למעט מקרים שבהם רופא מטעם המוסד לביטוח לאומי אישר דיון לפני שחלפו 6 חודשים.

 

באיזה שלב תובעים?

כאמור, יש להגיש טופס החמרה במצב ביטוח לאומי רק בחלוף 6 חודשים מיום קביעת דרגת הנכות. ישנם מקרים שבהם יוחלט לאשר דיון לפני תום תקופה זו. את התביעה מגישים אם חלה החמרה במצב כדי לדון מחדש על דרגת הנכות שנקבעה.

בתוך כך, כל אדם שהוכרו לו אחוזי נכות כללית בגין מצבו הרפואי ועם הזמן חלה החמרה במצבו או שהתגלו ליקויים ובעיות רפואיות חדשות רשאי להגיש תביעה לביטוח לאומי.

 

איך ממלאים טופס החמרת מצב ביטוח לאומי?

עליכם למלא בדיוק רב את טופס בל/228 (החמרה במצב ביטוח לאומי), כולל חתימה על ההצהרה. לטופס התביעה יש לצרף טופס החמרה במצב הרפואי כתוצאה מפגיעה בעבודה (או סיכום אשפוז אם לא חלפו 90 ימים), את הטופס ממלא רופא בקופת החולים שלכם. בנוסף, יש לצרף כתב ויתור על סודיות רפואית.

באפשרותכם לשלוח טופס ביטוח לאומי החמרה במצב באופן מקוון לחלוטין, באמצעות הדואר או הפקס וניתן לשלשל את הטופס בתיבת השירות בסניף הביטוח הלאומי לפי אזור מגוריכם.

 

מתי מקבלים תשובות?

לאחר שהגשתם טופס החמרה במצב ביטוח לאומי או טופס החמרת מצב נכות כללית יש להמתין עד סיום בדיקת המסמכים, ורק אז תקבלו זימון לוועדה הרפואית כדי לבחון האם להגדיל עבורכם את דרגת הנכות הרפואית ולקבל פיצויים בהתאם.

כדי לשפר משמעותית את ההכרה בהחמרת מצבכם על ידי הביטוח הלאומי חשוב לפנות לעו"ד מנוסה ויש למלא בקפידה את הטפסים, לצרף את כל המסמכים והאישורים הנדרשים, ויש להיערך לקראת הדיון בוועדה הרפואית כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

משרד עו"ד ביטוח לאומי יוליה שנקר ישיג עבורכם את התוצאה הטובה והמדויקת ביותר עבורכם. צרו קשר עוד היום באמצעות הטלפון או השאירו פרטים ליצירת קשר כאן באתר!

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו. מומלץ לפנות לעורך דין לצורך ייעוץ מקצועי, ייצוג וליווי משפטי.

- שתפו דף זה

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו!
או השאירו פרטים
מאמרים נוספים
אדם הסובל ממיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מהי מיקרוטראומה? כיצד נגרם נזק מצטבר לעובד במהלך עבודתו? מהי הלכת הפגיעה בעבודה מסוג מיקרוטראומה? האם ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל פיצוי כספי? מדוע

קראו עוד
Cutout paper composition of yellow signboard with exclamation mark

תקנות הבטיחות בעבודה

מדינת ישראל מעוניינת להבטיח את בריאותם ורווחתם של כלל העובדים במשק המקומי, על כן לאורך השנים נחקקו עשרות חוקים ותקנות בטיחות וגיהות בעבודה. המדינה מפעילה

קראו עוד
Photo of Road During Daytime

תביעה בגין בור בכביש

רוב הישראלים מבלים שעות רבות על כבישי ישראל, בדרכם לעבודה או בחזרה ממנה, לקניות, לסידורים, לבילויים, להסעת הילדים לחברים ולחוגים ועוד. כאשר אדם נוסע במכונית

קראו עוד
עקבו אחרי