לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

איך השפיע הסגר על הדיונים בבית המשפט?

Untitled-1
about

שופטים בבידודבלעדי לכלכליסט

שליש מהשופטים בישראל שהו בבידוד מפרוץ הקורונה

"19 שופטים בישראל חלו בקורונה. רוב הנדבקים הם מהשלום והמרכז בתל אביב. מאז תחילת המשבר פחתו ב־40% מספר הדיונים המשפטיים. עם זאת, המערכת המשיכה לתפקד במשך כל תקופת המגפה ולא נסגר אף בית משפט אחד"

מגיפת הקורונה הביאה להשבתה כמעט מלאה של בתי המשפט ובתי הדין השונים. כך גם הביאה הקורונה לדחיית דיונים שרבים חיכו להם זמן רב. חלק מהדיונים הדחופים נמשכו כמובן גם בתקופת הסגר אבל חלק גדול מהתיקים נדחו למועדים מאוחרים יותר.
עם זאת, מהנתונים הקיימים ברשותי מועדי דיון רבים נדחו מ"טעמי בית המשפט". הסיבה לדחיית דיונים בחלק מהתיקים קשורה ביציאתם של שופטים לבידוד לתקופות כאלה ואחרות והמצוקה של מחסור בשופטים שיכולים לדון בתיקים אלה.
אין ספק כי התקופה המאתגרת מעמידה את המתדיינים בבתי המשפט השונים בפני מצב, שהתיקים המתנהלים בענייניהם השונים בבתי המשפט נדחים ולעתים מדובר במפח נפש גדול.
ניקח דוגמה של תובע בגיל מבוגר שעניינו מתנהל מזה מספר שנים בבית המשפט והוא ממתין לדיון אשר יכריע את גורלו. כל דחייה ולו קצרה גורמת לעתים לנזקים כבדים לתובעים שממתינים גם ללא הקורונה ליומם בבית המשפט.
אז מה הפתרון? בתיקים האזרחיים ובעיקר בתיקי נזיקין אני ממליצה לנהל משאים ומתנים עם חברות הביטוח ועם הנתבעים בניסיון לסיים תיקים בפשרה. קיימות דרכים אלטרנטיביות לסיום הסכסוכים ורצוי לנצל דרכים אלה בטח בתקופה מאתגרת זו.

- שתפו דף זה

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו!
או השאירו פרטים
מאמרים נוספים
אדם הסובל ממיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מהי מיקרוטראומה? כיצד נגרם נזק מצטבר לעובד במהלך עבודתו? מהי הלכת הפגיעה בעבודה מסוג מיקרוטראומה? האם ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל פיצוי כספי? מדוע

קראו עוד
Cutout paper composition of yellow signboard with exclamation mark

תקנות הבטיחות בעבודה

מדינת ישראל מעוניינת להבטיח את בריאותם ורווחתם של כלל העובדים במשק המקומי, על כן לאורך השנים נחקקו עשרות חוקים ותקנות בטיחות וגיהות בעבודה. המדינה מפעילה

קראו עוד
Photo of Road During Daytime

תביעה בגין בור בכביש

רוב הישראלים מבלים שעות רבות על כבישי ישראל, בדרכם לעבודה או בחזרה ממנה, לקניות, לסידורים, לבילויים, להסעת הילדים לחברים ולחוגים ועוד. כאשר אדם נוסע במכונית

קראו עוד
עקבו אחרי