לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

נטוורקינג עסקי לעורכי-דין – האם זה עובד ואיך לעשות את זה אפקטיבי ונכון?

Untitled-1
u3.jpg

האדם הוא ישות חברתית וזה אומר שקשרים חברתיים ממלאים תפקיד גדול בחיים שלנו.

נטוורקינג ויצירת קשרים עסקיים היא אחת הדרכים היעילות, הזולות ואפילו המהנות יותר לקדם את העסק והפעילות שלנו כעורכי-דין. בעזרת קשרים טובים עם אנשים, עסקים ועורכי-דין אחרים, נוכל ליצור לעצמינו מערכת שלמה של שיתופי פעולה. 

אל תטעו לחשוב שמדובר רק בחֲבֵרוּת לצורך הפקת רווח… מדובר בבניית מערכות יחסים המבוססות על אמון, הדדיות ורצון לעזור.

ככל שניצור סביבנו רשת קשרים אישיים ועסקיים טובה יותר, כך נצליח להגיע ללקוחות רבים יותר, לייצר לידים, הפניות, המלצות שבסופו של דבר יגדילו את הפעילות העסקית והרווחים שלנו.

בעידן המודרני, נטוורקינג הוא חלק בלתי נפרד מכל פעילות עסקית. נטוורקינג חיובי וטוב מאפשר לנו ליצור קשרים אישיים ועסקיים עם אנשים שונים ומגוונים. פעילות כזו מחייבת כמובן מעורבות ומחויבות אישית שלנו ויכולה להיעשות בצורה דילטנטית ושטחית או בצורה מקצועית.

אין ספק וכמו בכל דבר שעושים בצורה יסודית – על מנת ליצור רשת קשרים עסקית טובה, צריך להשקיע זמן.

נהוג לחשוב שפעילות נטוורקינג נעשית באמצעות מפגשים מסודרים בין בעלי עסקים שונים, במטרה להכיר, לשתף פעולה ולהציע האחד לשני שירותים מסוגים שונים. נטוורקינג עסקי יכול להיעשות באמצעות מפגשים מסודרים בקבוצות אך לא רק. נטוורקינג קיים בכל מקום – בהשתלמויות מקצועיות, אירועים משפחתיים, רשתות חברתיות, שיחות טלפון ואפילו במטוס בדרך לחופשה.

נטוורקינג הוא הרבה יותר מאשר מפגשים עסקיים מסודרים וקצובים בזמן. בעיני, מדובר בתפיסת עולם שלמה ואם מתייחסים אליו כאל כזה, לאורך זמן, מקבלים תוצאות איכותיות.

אין ספק שלכל אדם ישנה היכולת ליצור קשרים ולהכיר אנשים שיכולים להועיל לו הן בחייו האישיים והן בסביבה העסקית שלו. נותר רק ללמוד ליצור קשרים אלה בצורה נכונה. קיימים מספר כללים, שאם נקפיד עליהם נוכל להרחיב במהירות את רשת הקשרים האישיים והעסקיים שלנו, הנה מקצת מהם:

  1. אל תתביישו לעשות את הצעד הראשון. בכל מקום בו אתם נמצאים, כנס עסקי, אירוע חברתי, בתור לרופא ובכל מקום אחר בו מתאפשרת היכרות עם אנשים חדשים אל תתביישו לפנות אל אותם אנשים ולפתח שיחה. אם תעמדו בצד ותמתינו, שום דבר לא יקרה. אנשים אוהבים לדבר ואוהבים כשמקשיבים להם.
  2. תמיד תהיו מוכנים למפגש עם אנשים חדשים ולהיכרות. תצטיידו תמיד בכרטיסי ביקור. השקיעו זמן ומחשבה בנראות של כרטיס הביקור שלכם. לעניות דעתי, כרטיס ביקור צריך להיות קריא ולהכיל בו את כל האינפורמציה החשובה לצורך יצירת קשר אתכם. תנו תשומת לב מיוחדת לכרטיס ביקור שקיבלתם מאדם שהכרתם. אם תראו התעניינות, יש סיכוי טוב שיזכרו אתכם טוב יותר ובאור חיובי יותר.
  3. במידת האפשר תגיעו למפגשים ואירועים חברתיים מוקדם ותעזבו את האירוע מאוחר. כך למשל, תצליחו לפגוש מספר אנשים עוד לפני שהאירוע יתמלא באנשים נוספים. תנסו להשתחרר ואפילו ליהנות מהאירוע. הרי בסופו של דבר לא הגעתם למפגש כדי לאסוף מקסימום כרטיסי ביקור, המטרה היא ליצור קשרים אפקטיביים שיחזיקו למשך זמן ויניבו תוצאות חיוביות. 
  4. תשמרו על קשר רציף עם האדם שהכרתם. נטוורקינג אפקטיבי אין משמעותו שאם פגשנו אדם והחלפנו איתו כרטיסי ביקור נשכח מיד מקיומו עד הרגע בו נהיה זקוקים לשירותיו. כשאנחנו יוצרים קשרים ורוצים שאלה יהיו אפקטיביים וטובים, מומלץ לשמור על קשר רציף אך לא מעיק מדי.
  5. בעת יצירת קשרים תשתדלו לדבר רק על דברים חיוביים. אף אחד לא אוהב לשמוע על צרות של אחרים. אנשים שמחים לחבור לאנשים מצליחים ומאושרים.
  6. אל תחמיצו אירועים אליהם אתם מוזמנים. אנשים רבים מנסים להתחמק ממפגשים חברתיים כגון פגישות מחזור מתקופת הלימודים וכיו"ב. זוהי דרך נהדרת לחדש ולחזק היכרויות ישנות. כך גם באירועים אחרים – למשל, כנסי עבודה, נסיעות עסקיות או ימי עיון והשתלמויות מקצועיות. 
  7. הציעו את עזרתכם. תמיד תשאלו במה אתם יכולים לעזור לאחר ולא במה הוא יכול לעזור לכם. נטוורקינג לא ממוקד בנו, הוא ממוקד בחברים שלנו. נטוורקינג הוא לא משחק עם מטרה אחת בלבד. ברגע שאנחנו מפסיקים להתמקד בעצמנו ומתחילים לחשוב על האחר, בבוא היום אותם אנשים ישמחו לעזור לנו ויהיו שם בשבילנו.
  8. תפתחו מיומנויות שיחה והקשבה לאחר. תתעניינו באחר. לאחר שתשקיעו מספר דקות בהקשבה מלאה לאחר תוכלו בקלות יותר לספר על עצמכם וההתעניינות בכם תהיה גדולה יותר. "הקשבה חשובה מדיבורים. אלמלא זה היה נכון אלוהים לא היה מעניק לנו שתי אוזניים ורק פה אחד" – רוברט קיוסאקי בספרו "אבא עשיר אבא עני". בנוסף, לא רצוי לשפוט אנשים לפני שבאמת מכירים אותם וחשוב להתייחס לכולם בצורה מכובדת והוגנת.
  9. אחד היסודות ליצירת רשת קשרים עסקית טובה היא שמירה על הדימוי שלנו. .דאגו שהתדמית שלכם תהיה חיובית. השקיעו בנראות שלכם ובבגדים שאתם לובשים. תתאימו את סוג הלבוש לסוג האירוע.
  10. בניית מערכת אמון הכרחית ביצירת נטוורקינג אפקטיבי. עם זאת, רוב האנשים שאנחנו נכיר ברשת או באמצעות מפגשים אינם מוכרים לנו באופן אישי ולכן צריך להשקיע זמן ולהכיר אותם ואת עבודתם על מנת שנוכל להמליץ עליהם לאחרים ולהפנות אליהם לקוחות פוטנציאליים. אל תשכחו לקבוע פגישות אישיות עם האנשים שהכרתם והכירו אותם לעומק.

  "אנחנו חייבים שיהיו לנו נושא, יעד, מטרה בחיינו. אם אינך יודע להיכן אתה מכוון, איך לך יעד. היעד שלי הוא לחיות את חיי באופן כזה שכשאמות, מישהו יוכל לומר, 'היה לה אכפת'".

(מארי קיי אש)

- שתפו דף זה

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו!
או השאירו פרטים
מאמרים נוספים
אדם הסובל ממיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מהי מיקרוטראומה? כיצד נגרם נזק מצטבר לעובד במהלך עבודתו? מהי הלכת הפגיעה בעבודה מסוג מיקרוטראומה? האם ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל פיצוי כספי? מדוע

קראו עוד
Cutout paper composition of yellow signboard with exclamation mark

תקנות הבטיחות בעבודה

מדינת ישראל מעוניינת להבטיח את בריאותם ורווחתם של כלל העובדים במשק המקומי, על כן לאורך השנים נחקקו עשרות חוקים ותקנות בטיחות וגיהות בעבודה. המדינה מפעילה

קראו עוד
Photo of Road During Daytime

תביעה בגין בור בכביש

רוב הישראלים מבלים שעות רבות על כבישי ישראל, בדרכם לעבודה או בחזרה ממנה, לקניות, לסידורים, לבילויים, להסעת הילדים לחברים ולחוגים ועוד. כאשר אדם נוסע במכונית

קראו עוד
עקבו אחרי