לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

טיפים לבחירת עו״ד מקצועי

Untitled-1
טיפים לבחירת עו״ד מקצועי
* כל הרשום להלן בלשון זכר מתייחס גם ללשון נקבה

טיפים לבחירת עו״ד מקצועי:

כולנו זקוקים מדי פעם לעורך דין או לייעוץ משפטי. בין אם מדובר ברכישת דירה, חתימה על חוזה שותפות, כתב אישום בגין עבירת תנועה, תאונת דרכים, תאונת עבודה, פיצויי פיטורים, פשיטת רגל, הוצאה לפועל, רישום פטנט, תביעה בגין הוצאת דיבה, ביטול טיסה או הפרת הסכם וכיו"ב.

איך בעצם אפשר לבחור את עורך הדין המתאים לצרכים שלנו? איך אנחנו יודעים באיזה תחום אנחנו צריכים לחפש עורך דין ואיך נדע שעורך הדין שבחרנו אמין ומקצועי?

לאחרונה נחשפנו לפרשה נוספת בה נעצר עורך דין בחשד להונאת לקוחות. לצערי, אין זו הפעם הראשונה שנעצר עורך דין בחשד להונאת לקוחות ונחשפנו כבר בעבר למקרים של גניבה מלקוחות, זיוף מסמכים, זיוף חתימות וחותמות ועוד עבירות חמורות אחרות.

אין ספק שתדמיתם של עורכי דין רבים וטובים נפגעת וגם אם לא, מעלה שאלות רבות ומגוונות אצל ציבור שמיוצג בהליכים כאלה ואחרים.
במאמר זה אני אתן לכם מספר טיפים איך לבחור עורך דין אמין ומקצועי ואיך לבחון את עורך הדין שאת שירותיו שכרתם.

לפני שנתחיל, קצת נתונים סטטיסטיים. בשנת 2019 היו רשומים בלשכת עורכי הדין למעלה מ67 אלף עורכי דין בישראל, ועד היום (מרץ 2020) הצטרפו אליהם ועתידים להצטרף עורכי דין רבים נוספים. במקביל לעלייה המהירה בכמות עורכי הדין, חלה גם עליה חדה בכמות התביעות המוגשות לבתי המשפט השונים.

חשוב לזכור שלא כל עורכי הדין גונבים, מזייפים ועושקים לקוחות. ישנם הרבה עורכי דין טובים, אמינים ומקצועיים ביותר. כמו כל בעל מקצוע שאתם בוחרים, חשוב לבדוק גם את עורך הדין שבחרתם לטפל בתביעתכם או בהליך משפטי.

הנה מספר טיפים לבחירת עו״ד מקצועי שיסייעו לכם:

    • המלצות חברים, קרובי משפחה ועורכי דין אחרים

      ראשית, הדרך הטובה ביותר לבחירת עורך דין היא המלצת חברים, קרובי משפחה ואנשים שאתם מכירים. לרוב, המלצה של חבר או קרוב משפחה שקיבלו שירות מאותו עורך הדין תהיה אמינה. עם זאת, לא תמיד קרובי משפחה וחברים מכירים עורך דין בתחום שאותו אנחנו מחפשים ולא תמיד אנו סומכים על שיקול דעתם של קרובי המשפחה והחברים שלנו ולכן למקרה שלא תסתפקו בהמלצה, הייתי ממליצה לבצע מספר בדיקות נוספות.

      מקור מצוין נוסף הוא המלצה של עורכי דין אחרים. משרד עורכי דין מוכר ומוערך בקרב קולגות בתחום ועורכי דין אחרים בדרך כלל ייחשב למשרד עורכי דין אמין ומקצועי.

 

    • בדיקה ברשתות החברתיות (פייסבוק) ורשת האינטרנט

      אם קיבלתם המלצות על עורך הדין, חפשו את שמו בגוגל. תתרשמו מאתר אישי של עורך הדין, מהפעילות של עורך הדין ברשת החברתית פייסבוק (שהפכה בשנים האחרונות כאחת הרשתות העיקריות לקידום עסקים בכלל ומשרדי עורכי דין בפרט), תתרשמו ממאמרים שכותב אותו עורך דין, סרטונים שעורך הדין מפרסם, ראיונות באמצעי התקשורת וכיו"ב.

      רשת האינטרנט מכילה כיום הרבה מאוד מידע ומאפשרת ללקוחות לקבל אותו מידע על עורך הדין לרבות על מומחיותו, ניסיונו והביקורות עליו.

      המלצה של קרוב משפחה או חבר יחד עם בדיקה ברשת האינטרנט יכולה לתת לנו מידע רב ואמין על עורך הדין שאיתו נרצה להיפגש.

 

    • בחירה לפי תחום עיסוק ומומחיות

      יש לבחור עורך הדין לפי מומחיותו ומקצועיותו בתחום בו אתם מחפשים שירות.

      במערכת המשפט הישראלית קיימים תחומי משפט שונים ומגוונים, לדוגמה – משפט מסחרי, דיני נזיקין, דיני ביטוח, דיני מקרקעין, דיני עבודה, דיני משפחה, דיני פשיטות רגל ובנקאות, דיני הוצאה לפועל, משפט פלילי, דיני תעבורה, סימני מסחר וכיו"ב.

      כל תחום הוא עולם ומלואו ועורכי דין מקצועיים עוסקים בתחומי מומחיות ספציפיים ומסוימים ולא בכל התחומים יחד. הדוגמה שאני אוהבת לתת במקרה כזה היא דוגמה של בחירת רופא שיטפל בכם. הרי ברור לכם שלא תחפשו לטפל בכאבי שיניים אצל אורטופד. כנ"ל לגבי עורכי דין. חפשו עורך דין שמתמחה בתחום הספציפי שדרוש לכם.

      איך יודעים באיזה תחום ספציפי מדובר? לרוב חיפוש ברשת האינטרנט יתן מענה לשאלה זו ואם בכל זאת אתם לא בטוחים לגבי תחום המומחיות תשאלו עורך דין שאתם מכירים או סומכים עליו גם אם הוא לא עוסק בתחום המומחיות הספציפי שחיפשתם.

 

    • בדיקת שמות עורכי הדין אשר הושעו מלשכת עורכי הדין

      באתר לשכת עורכי הדין קיים מדור בו מפורסמים שמות עורכי ועורכות דין אשר הושעו לתקופה מסוימת או הוצאו מן הלשכה. עורכי ועורכות דין אלו אינם רשאים לעשות כל פעולה שיוחדה לעורך דין.

      באתר קיים מנוע חיפוש ובו ניתן למצוא מידע באמצעות הקלדת שם עורך הדין. צריך לשים לב להנחיות המופיעות באתר וכמובן לוודא שמספר רישיון של עורך הדין המופיע לצד השם תואם את מספר הרישיון של עורך הדין שחיפשתם

 

    • פגישה עם עורך הדין

      בפגישה חשוב מאוד להתרשם מעורך הדין ולהרגיש האם אתם מתחברים אליו ברמה האישית. זכרו, הליכים בבית המשפט הרבה פעמים עלולים לקחת זמן וההתקשרות עם עורך הדין יכולה להיות לתקופה של מספר חודשים ואפילו לתקופה של מספר שנים. חשוב שתרגישו נוח לפנות לעורך הדין שלכם. בפגישה עם עורך הדין אל תתביישו לשאול שאלות. דוגמאות לשאלות יכולות להיות אלה: מה הוותק והניסיון של עורך הדין? האם עורך הדין טיפל בעבר בתיקים דומים לתיקים שלכם? מי יטפל בתיק שלכם במשרד? באיזה אופן משולם שכר הטרחה? האם עורך הדין שלכם יהיה זמין עבורכם טלפונית?

 

טיפים לבחירת עו״ד מקצועי חשובים נוספים:
  • זמינות של עורך הדין – האם עורך הדין זמין כאשר אתם מתקשרים אליו? אל תצפו מעורך הדין שיענה לכם בכל שעות היום והלילה, בחופשות ובשבתות. זכרו שגם לעורך הדין שלכם מגיעה פרטיות וכבדו את זמנו. עם זאת, פניות שלכם אמורות לקבל מענה. פנו לעורך הדין שלכם בשעות פעילות משרדו ובידקו האם הוא זמין עבורכם.
  • הסכם שכר טרחה – בטרם תחתמו על הסכם שכר טרחה תבדקו האם קיימת אופציה להשתחרר מהסכם שכר הטרחה, למקרה שלא תרצו להמשיך התקשרות עם עורך הדין. סביר ונכון שבהסכם שכר טרחה תהיה אפשרות לסיום ההתקשרות. היעדר אפשרות כזו צריכה להדליק אצלכם נורה אדומה.
  • עדכון שוטף בהתקדמות התיק ובקבלת החלטות –משרד עורכי דין אמין ומקצועי משתף את לקוחותיו בהתקדמות התיק ובקבלת החלטות. פתיחת הליכים בבית המשפט, דיונים בבית המשפט וכיו"ב הם מידע חיוני שעל עורך הדין למסור ללקוחותיו. כנ"ל הליך קבלת החלטות לגבי סיום התיק, ניהול משא ומתן ופשרות העומדות על הפרק. משרד עורכי דין אמין ומקצועי יעדכן אתכם בדבר התקדמות ההליכים בתיק אחת לתקופה מסוימת ויפנה אליכם על מנת לקבל את עמדתכם לפני קבלת החלטות. זכרו שההחלטה הסופית היא תמיד של הלקוח וזאת לאחר שעורך הדין הסביר ללקוח את כל האפשרויות שעומדות בפניו.זכרו! אתם זכאים לקבל מידע מלא והסבר על ההליכים המתנהלים בתיק. עורכי הדין הנם נותני שירות והשירות צריך להיות אמין ומקצועי!אל תרגישו לא בנוח לשאול שאלות. תדברו פתוח עם עורך הדין שלכם, שתפו אותו בחששות שלכם. אל תבהלו משכר טרחה גבוה אבל בידקו האם מדובר בשכר טרחה מקובל, האם עורך הדין שלכם עובד על בסיס אחוזים או בתשלום מראש, בידקו האם עורך הדין זמין ושרותי והאם אתם מקבלים הסבר מפורט על מה צפוי לכם במהלך ניהול התיק שלכם.ולא פחות חשוב, תסמכו על עורך הדין שבחרתם! תנו בו אמון! שהרי בסופו של דבר ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלו והיא חשובה לעורך הדין שלכם לא פחות מכם!

- שתפו דף זה

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו!
או השאירו פרטים
מאמרים נוספים
אדם הסובל ממיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מהי מיקרוטראומה? כיצד נגרם נזק מצטבר לעובד במהלך עבודתו? מהי הלכת הפגיעה בעבודה מסוג מיקרוטראומה? האם ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל פיצוי כספי? מדוע

קראו עוד
Cutout paper composition of yellow signboard with exclamation mark

תקנות הבטיחות בעבודה

מדינת ישראל מעוניינת להבטיח את בריאותם ורווחתם של כלל העובדים במשק המקומי, על כן לאורך השנים נחקקו עשרות חוקים ותקנות בטיחות וגיהות בעבודה. המדינה מפעילה

קראו עוד
Photo of Road During Daytime

תביעה בגין בור בכביש

רוב הישראלים מבלים שעות רבות על כבישי ישראל, בדרכם לעבודה או בחזרה ממנה, לקניות, לסידורים, לבילויים, להסעת הילדים לחברים ולחוגים ועוד. כאשר אדם נוסע במכונית

קראו עוד
עקבו אחרי