לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר
לוגו אתר - עו''ד יוליה שנקר

עורך דין תאונות עבודה

Untitled-1

אם חלילה נקלעתם לתאונה עבודה, הדבר הראשון שכדאי לעשות אחרי שקיבלתם טיפול רפואי הוא לפנות לעורך דין תאונות עבודה. עו"ד תאונות עבודה ידע ללוות אתכם בתהליך למיצוי הזכויות שלכם מול כל הגורמים המעורבים כמו ביטוח לאומי, ביטוח פרטי, מקום העבודה שלכם ועוד. לא כולם יודעים זאת, אבל תאונת עבודה מוגדרת גם כתאונה המתרחשת בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה.

מכיוון שישנה הגדרה רחבה לביטוי תאונת עבודה, בהרבה מהמקרים עורך דין תאונת עבודה יכול לתרום לכם.

איזה סוגי תאונות עבודה יש?

תאונת עבודה מוגדרת ככל אירוע בו עובד נפגע במסגרת עבודתו, להלן מספר דוגמאות:

תאונה או פגיעה במקום העבודה

כל סיטואציה בה עובד עובד נפגע בזמן עבודתו אצל המעסיק שלו או מי מטעמו. כמו כן, כל תאונה כמו תאונת דרכים או תאונה אישית במהלך זמן העבודה, בדרך למקום עבודתו של העובד, בדרך חזרה ממקום העבודה (כל עוד אין סטייה משמעותית מהמסלול) או ממקום עבודה אחד למקום עבודה אחר. אם לדוגמה עובד עצר לעשות סידורים בקניון בדרך חזרה ממקום עבודתו ונפגע, יתכן ואירוע כזה וזה לא ייפול תחת ההגדרה של תאונת עבודה. יחד עם זאת ההגדרה הזו של תאונת עבודה היא יחסית כוללנית, וכוללת גם מצבים בהם עובד ניסה להציל אדם או רכוש מנזק ונפגע כתוצאה מכך או עובד שהה בקורס מקצועי מטעם העבודה ועוד מקרים. מכיוון שההגדרות על פי החוק משתדלות לכלול מגוון אירועים, כדאי במקרה של כל תאונה הקשורה למקום העבודה שלכם, בין אם ישירות או בעקיפין, ליצור קשר עם עורך דין תאונת עבודה שייעץ לכם אם אכן המקרה שלכם מוגדר כתאונת עבודה.

מחלה מתוקף המקצוע

כשמדובר על מחלה מתוקף המקצוע אנחנו מתכוונים למצב בו יש קשר בין המחלה של העובד לסוג העבודה שבה הוא עובד, לדוגמה במקרה של שאיפת חומרים מסוכנים בעבודה במפעל. לביטוח לאומי ישנה רשימה של עבודות שמוגדרות כמחלות מקצוע, ובמקרה ואתם חושדים שאפשר להוכיח קשר ישיר בין המחלה למקום העבודה שווה להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה.

מיקרו טראומה

במקרה של מיקרו טראומה הכוונה להצטברות של פגיעות קטנות שחוזרות על עצמן במסגרת העבודה עד כדי יצירת נזק לעובד.

למה כדאי לקחת עורך דין תאונות עבודה?

לצערנו, הגורמים שנדרשים לפצות נפגעי תאונות עבודה לא תמיד ממהרים לעשות זאת, בין אם מדובר בביטוח פרטי, ביטוח לאומי או מקום העבודה של העובד מבחינת תנאים סוציאליים. כמו כן, לאדם הפשוט, הגדרות החוק וסעיפיו אינם תמיד ברורות ובהעדר בעל מקצוע שילווה אתכם בתהליך אתם עלולים לא להיות מודעים לחלק מהזכויות שלכם להפסיד אותן כתוצאה מכך. כמו כן, תהליך הגשת התביעה לקבלת הזכויות הוא ארוך, בירוקרטי ומורכב ולוקח זמן ארוך.

עורך דין לענייני תאונות עבודה שונים

איזה זכויות מגיעות למי שנפגע בתאונת עבודה?

עובד שנפגע במהלך עבודתו, בדרך אליה או בדרכו חזרה ממנה זכאי למגוון זכויות רפואיות וזכויות כספיות ממספר גופים כמו ביטוח לאומי וחברות ביטוח פרטיות.

כיסוי לטיפול הרפואי

עובד שנפגע ונזקק לטיפול רפואי בעקבות פגיעתו, זכאי לטיפול מידי ולקבלת המשך הטיפול הרפואי לו הוא יזדקק, כאשר אלו לרוב מכוסים על ידי קופת החולים של העובד.

דמי פגיעה

עובד המוגדר כנפגע תאונת עבודה ולא מסוגל לעבוד בעקבות אותה הפגיעה, זכאי לתשלום של דמי פגיעה למשך עד 13 שבועות מיום למחרת האירוע. כדי להגיש תביעה לדמי פגיעה יצטרך הנפגע להמציא מסמכים פורמליים, אישורים רפואיים תעודה על אי כושר עבודה ועוד, עד שנה מהתקרית. כדי למצות את הזכות הזו כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה טרם הגשת התביעה.

מענק או קצבת נכות

אם העובד מוגדר כתוצאה מתאונת העבודה כנכה יתכן ויהיה זכאי לקבל קצבת נכות חודשית או מענק חד פעמי. יש הגדרות בחוק לגובה המענק / ההחזר ומשך הזמן על פי הגדרת הנכות כזמנית או קבועה ועל פי אחוזי הנכות שנקבעו.

ביטוחים פרטיים

עובד שמבוטח גם על ידי ביטוחים פרטיים יכול לתבוע אותם בנוסף לביטוח לאומי. יש לברר מול עורך דין תאונת עבודה או מול סוכן הביטוח על הזכאות.

מקרה של מוות כתוצאה מהעבודה

החוק מגדיר גם מצבים בהם בעקבות תאונת העבודה הנפגע נפטר ומסדיר אתת הזכויות המגיעות בעקבות כך לקרובי משפחתו. גם כאן, החוק מורכב ומסועף ומומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה.

מי מבוטח בביטוח נפגעי עבודה?

ביטוח לאומי מכסה פגיעות של תאונות עבודה באמצעות ביטוח נפגעי עבודה, לכל מי שמשולם עבורו ביטוח לאומי כחוק, בין אם מדובר בשכיר שמקום העבודה מעביר את התשלום ובין אם מדובר בעצמאי המשלם עבור עצמו. באופן עקרוני כל הבאים נכללים תחת ביטוח נפגעי עבודה, אך לא תמיד ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה אם אינכם בטוחים שאתם זכאים לפיצוי מביטוח זה.

  • כל עובד שכיר מלבד סוהר, שוטר או עובד שירותי הבטחון
  • עובד עצמאי
  • עובד שנמצא בקורס הכשרה מקצועי או קורס לשיקום מקצועי
  • עובד שנמצא במבחן לפי חוק חניכות או חוק שירותי התעסוקה ונפגע בזמן המבחן
  • אדם שנפגע בזמן אימון לפי חוק עבודה בשעת חירום
  • עובד השכר שלו נקבע על פי חוק כמו חבר כנסת, שופט, שר בממשלה
  • עובד ששוהה בחו"ל במסגרת עבודתו וחוזה העבודה שלו נערך בישראל והמעסיק שלו הוא תושב ישראל
עו''ד יוליה שנקר
עו''ד יוליה שנקר

בשנת 2003 סיימתי את לימודי המשפטים וקיבלתי תואר LL.B במשפטים. את ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות אזרחית של מחוז תל-אביב ועמדתי בהצלחה רבה במבחני הלשכה. החל משנת 2004 אני חברה בלשכת עורכי הדין. עד שנת 2013 עבדתי במשרד עו"ד מוביל בתחום הנזיקין והביטוח וייצגתי חברות ביטוח, עירייה גדולה, חברות שונות ולקוחות פרטיים. בשנת 2014 קיבלתי רישיון לשמש כנוטריון. מזה כ-4 שנים אני משמשת כדירקטורית בחברת עוצ"מ (חברה לניול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ). מזה 3 שנים חברת ועד מחוז מרכז למעלה מ- 6 שנים יו"ר (משותפת) של וועדת נזיקין במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
מ"מ וועדת נוטריונים של מחוז מרכז וסגנית הפורום הארצי של דיני נזיקין. כיום אני בעלת משרד עו״ד ונוטריון יוליה שנקר. משרדי מונה מספר עורכי דין ומספק שירותים משפטיים רבים בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח.

- שתפו דף זה
חייג ואשיג עבורך את כל מה שמגיע לך!
או השאירו פרטים
תחומי עיסוק